Pisteur confirmé
•
6 Berichten
Vertraagde downloadsnelheid na een tijd
Ik ben al lange tijd vast internet gebruiker bij Orange. Ik had steeds een 100bmps verbinding, maar ben dan toen de optie er was overgeschakeld naar de gigabit upgrade.
Ik had in het begin dat ik klant werd vrij veel last van packetloss. Filter op de node op straat ervantussen gehaald door technieker, probleem opgelost.
Uiteindelijk overgestapt naar gigabit internet. Haal vlotjes de 900+mbps, stabiel internet.
Maar nu… om de x-aantal tijd lijk ik plots gelimiteerd te zijn tot 100mbps. Éxact 100mbps. Wanneer ik de Orange modem herstart terug alles oké. Paar dagen/weken nadien, hetzelfde verhaal.
SETUP:
Modem: CGA437AORB, in bridge mode
Router: Ubiquity Amplify Alien Gaming Router
Zowel via eigen router als via Orange modem (in niet-bridge modus) getest op kabel. Snelheid locked op 100bmps.
Ik gebruik poort 4 (deze zou 2,5gbps ondersteunen), maar tijdens rechtstreekse testen op poort 1 getest.
Jullie ideeën?

Pletse
Guerisseur expérimenté
•
607 Berichten
Hey @samfrjn11 ,
Ik zou persoonlijk, de volgende keer je dit meemaakt, een belletje geven naar de technische dienst. Je verhaal doen en een dossier laten opmaken. Telkens dit opnieuw voorvalt opnieuw inbellen en het dossiernummer doorgeven en zo het dossier verder aanvullen zodat de achterliggende diensten kunnen uitzoeken wat de oorzaak is.
Als je éénmalig belt dan zullen ze zeggen: ah opgelost door een reboot... Nee, het blijft zich opnieuw voordoen... Het beste is dat je echt een "logbook" begint bij te houden en telkens inbellen om te melden. Het liefst nog niet rebooten voor je de technische dienst hebt gecontacteerd.
Voor hetzelfde geld zit er ergens een kleine bug in de firmware van de modems waar ze niet van op de hoogte zijn.
Verder heb ik geen 1000 jaar een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Mss limiteren ze de snelheid tijdens werken aan het netwerk en wil de modem deze limiet niet "lossen" zonder reboot... Het kan vanalles zijn...
4