Profiel van AxellB

Pisteur confirmé

 • 

6 Berichten

Zéér traag internet!

Ik had sinds enkele weken problemen met de Orange modem, deze werd heel warm (tot zelfs heet) en had ook vaak dat het internet weg viel (@online lampje was ook niet aan op dat moment).

Daarmee heb ik maar de klantendienst gebeld en deze hebben een technieker langsgestuurd, dat was afgelopen donderdag. Hij constateerde inderdaad dat de modem vrij warm was, dus heeft hij een nieuwe geplaatst.

Nu sinds enkele dagen meet ik mijn internetsnelheid, en de download komt bijna nooit boven de 10Mbps(!). De upload is dan wel weer rond de 10Mbps, wat het maximum is. 

Maar de download heeft altijd rond de 100Mbps gezeten voor ik al deze problemen heb gekregen. Zelfs de modem voor verschillende minuten uit trekken werkt niet meer.

Waar kan dit aan liggen? Heb gelezen dat er toch meerdere mensen problemen hebben met de internetsnelheden bij Orange..

1 Bijlage

Super User

 • 

11.1K Berichten

AxellB,

Staat er achter uw modem ook nog een eigen router in het netwerk ? Zal niet ontkennen dat er problemen zijn geweest met uw modem en dat deze heet is opgelopen. ook uit uw test resultaten blijkt inderdaad uw snelheid aan de lage kant is de upload is daarin tegen heel goed . Mocht het zijn dat u een eigen router heeft deze eens te herstarten stekker eruit ff wachten en terug opstarten. Mocht dit niet helpen dan eens kijken naar uw kanalen voor de wifi in uw modem om deze eventueel aan te passen , mocht u daar hulp voor nodig kan ik u dat in stapen door geven. 

Heb zelf overal in het huis een eigen router staan en mijn eigen wifi netwerk ingesteld en heb geen snelheidsverlies haal overal 98 MBPS ongeveer. 

Pisteur confirmé

 • 

6 Berichten

 



@patrick2  schreef:

AxellB,

Staat er achter uw modem ook nog een eigen router in het netwerk ? Zal niet ontkennen dat er problemen zijn geweest met uw modem en dat deze heet is opgelopen. ook uit uw test resultaten blijkt inderdaad uw snelheid aan de lage kant is de upload is daarin tegen heel goed . Mocht het zijn dat u een eigen router heeft deze eens te herstarten stekker eruit ff wachten en terug opstarten. Mocht dit niet helpen dan eens kijken naar uw kanalen voor de wifi in uw modem om deze eventueel aan te passen , mocht u daar hulp voor nodig kan ik u dat in stapen door geven. 

Heb zelf overal in het huis een eigen router staan en mijn eigen wifi netwerk ingesteld en heb geen snelheidsverlies haal overal 98 MBPS ongeveer. 


Patrick,

Nee ik heb er voor de rest niks op aangesloten, alleen mijn gsm via wifi, smart tv via wifi, orange tv via wifi en een printer via wifi. Dat is alles wat ermee verbonden is. De kanalen heb ik sinds vandaag ook al eens veranderd, dit had mijn schoonbroer al aangeraden. Had de 2.4Ghz op kanaal 13 gezet omdat die hier het minste gebruikt word in de blok. Maar dit heeft niks geholpen, zelfs via vaste verbinding met de laptop krijg ik max 10Mbps download.

Vraag me echt af hoe dit kan, over het limiet kan ik al niet gegaan zijn want gebruik alleen Netflix als grootste verbruiker, en niet eens 4K. Weet zelfs niet wat het limiet is bij Orange van het vaste internet, maar erover kan bijna niet.

In elk geval wel bedankt voor uw reactie 🙂

Super User

 • 

11.1K Berichten

Het limiet is onbeperkt , maar een fair use policy van 750 GB de maand. Kijk ook veel netflix en veel internet verbruik en ben er  nooit boven geweest 🙂 

 

Wat het probleem van de wifi dan gaat kunnen zijn en uw vaste kabel zelf is een overklaarbare reden. zou in dat geval opnieuw iemand terug laten komen aangezien uw probleem dus niet opgelost is . 

Pisteur confirmé

 • 

6 Berichten

Ah oke ja dacht ergens al zoiets gelezen te hebben maar vond er niet direct iets van terug, jammer dat we het verbruik zelf niet kunnen zien ook.

 

En ik denk inderdaad dat er niks anders opzit dan terug contact op te nemen met Orange.

Toch bedankt!

Employé Orange

 • 

198 Berichten

Best eerst eens testen zonder WiFi en rechtstreeks op de modem aangesloten met een netwerkkabel.  Op die manier weet je direct of het WiFi is of effectief de verbinding naar het internet 🙂

Pisteur confirmé

 • 

6 Berichten


@TomN  schreef:

Best eerst eens testen zonder WiFi en rechtstreeks op de modem aangesloten met een netwerkkabel.  Op die manier weet je direct of het WiFi is of effectief de verbinding naar het internet 🙂


Dit heb ik al geprobeerd, dat is de max 10Mbps waar ik over praat. Via Wi-Fi is het meestal tussen de 2 en de 8Mbps.

De technieker heeft de donderdag het signaal op de kabel getest en die was goed vertelde hij. 

Apprenti éclaireur

 • 

1 Bericht

Beste ook mijn modem voelt zeer heet aan de hele tijd. En op de eerste verdieping bijna geen wifi ondanks plaatsen van een versterker. 

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Evy1 een wifi versterker zal ook het zwakke wifi signaal versterken tot zwak. Daar bedoel ik het volgende mee , u heeft al een slecht bereik met de wifi boven. Een versterker zal het niet altijd beter maken maar eerder slechter. Een versterker werkt echt pas als versterker op de moment als de wifi naar boven toe al goed is. Beste zou zijn een accespoint op eventueel powerlines met wifi. Zelf heb ik Velop van Linksys en dat kost wel iets maar heb er geen seconde spijt van . Deze zorgen namelijk voor mesh wifi en ben dus door het hele huis gedekt met wifi . Heb ook overal thuis het maximum van downlaod 190 MBPS . 

Grand Sage

 • 

4.1K Berichten

Ik had sinds enkele weken problemen met de Orange modem, deze werd heel warm (tot zelfs heet) en had ook vaak dat het internet weg viel (@online lampje was ook niet aan op dat moment).

Daarmee heb ik maar de klantendienst gebeld en deze hebben een technieker langsgestuurd, dat was afgelopen donderdag. Hij constateerde inderdaad dat de modem vrij warm was, dus heeft hij een nieuwe geplaatst.

Nu sinds enkele dagen meet ik mijn internetsnelheid, en de download komt bijna nooit boven de 10Mbps(!). De upload is dan wel weer rond de 10Mbps, wat het maximum is. 

Maar de download heeft altijd rond de 100Mbps gezeten voor ik al deze problemen heb gekregen. Zelfs de modem voor verschillende minuten uit trekken werkt niet meer.

Waar kan dit aan liggen? Heb gelezen dat er toch meerdere mensen problemen hebben met de internetsnelheden bij Orange..

Ugh  @AxelB,

Als je internetsignaal slecht is, dan is het best om direct contact op te nemen met de technische dienst via de Customer-Service stam of via Webcare ! Ze kunnen je hiermee helpen.

Wijze woorden komen uit de hoofdtipi !

Totem

Chef pisteur

 • 

114 Berichten

Mag ik hier even een balonnetje oplaten over iets wat niet iedereen weet..
Ik spreek van wat jaren terug, hoe het dan was ... Geen idee of dat nu anders is. Mijn ervaringen gaan ook over een andere operator die met de telefoonlijn internet doorgaf maar vaak zijn de ondersteuningsplatformen gelijk.

Als je na een storing die opgelost is tijdelijk traag internet hebt kan dat komen door het volgende :

Op het moment van de storing ondervindt het systeem dat je geen snelle verbinding meer aankan en plaatst je op een lagere download of upload. Dat komt omdat je op een lage snelheid een stabiele verbinding kan hebben terwijl als je profiel op een hogere snelheid staat, je constant onderbrekingen kan krijgen.
Bij bekijken van video maakt dat dat het beeld vaak stopt. Bij telefoneren via bv Skype zorgt dat voor onderbroken gesprekken terwijl op een lagere snelheid alles soms gewoon normaal doorloopt.

Het duurt een tijdje eer het systeem automatisch ondervindt dat je door het oplossen van een storing weer een hogere snelheid stabiel aankan. Die verhoogde 'toen' bij de operator waar ik werkte stapsgewijs en automatisch. Je moest het dan wel nog even uitzweten. Dat duurde soms maximum een paar weken eer het profiel terug naar de hoogste snelheid ging automatisch.
Natuurlijk ... als er ergens een stuk van 70 meter coax zit heb je veel verlies. Als je dan ook nog het beschikbare aan capaciteit moet gaan verdelen onder vier appartementen (en nog meer gebruikers) dan kan het wel zijn dat je daardoor bijna niets meer over hebt op wifi.

Super User

 • 

11.1K Berichten

@haelewyn  Waarschijnlijk heb je het over Proximus. Die passen automatisch je snelheid aan. De ROB zorgt in dat geval voor je profiel. Bij coax , fiber is dat niet aan de orde. Je hebt te maken met een tap en een paddestoel daar wordt je snelheid niet in je profiel geautomatiseerd. Als daar een storing in zit moet je zoeken in de connectoren of kabels of modem. Maar is een complex verhaal allemaal. 

Loading...