annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

2de router achter Modem

Topic gestart op: 16-07-19 20h05

Antwoorden: 11 antwoorden

SlePet
Gewaardeerd verkenner

2de router achter Modem

Hallo,

Ik zou graag een 2de router achter mijn modem van Orange plaatsen. Die wil ik dan instellen als acces point omdat ik daar geen bereik heb (als ik het eenmaal aan het werken heb). Ik heb al een paar dingen geprobeerd maar krijg het niet aan het werken. Ik heb al gelezen ivm een poort open te zetten maar hoe dit helemaal in zijn werk gaat weet ik niet juist.  Het IP adres van de 2de router is 192.168.2.1. Moet ik dit dan aanpassen zodat die binnen het bereik valt van de Orange modem?

Bij Orange zelf weigerde ze alle hulp omdat het niet mocht van het management vertelde ze???

Labels (2)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
SlePet
Gewaardeerd verkenner

Sorry voor de late reactie. Ik heb dit getest maar het werkt niet. Ik heb wel gevonden dat er een instelling van bridging ergens tussen staat. Eens uitzoeken als dit er mee te maken heeft. Ik houd u op de hoogte.

0 pluimen
DokterD
Aspirant verkenner

@SlePet 

Geen idee of je er intussen reeds in geslaagd bent om het te aan de praat te krijgen of niet?

Hoe dan ook wil ik toch nog even toevoegen dat, indien je geen "bridged" of "AP" mode kan instellen op je router, je hem toch als AP kan laten werken door de ethernet kabel vanaf je Orange modem te verbinden met een van de LAN-poorten op je eigen router. De WAN/Internet poort op je eigen router laat je dus vrij.

Daarna is het idd enkel nog een taak van de Wireless instellingen overnemen zoals @Cdt24801 zegt en een keuze te maken om DHCP af te zetten op de eigen router OF op de Orange modem. 

0 pluimen
SlePet
Gewaardeerd verkenner

Hallo. Het is nog altijd niet gelukt. Ik heb alle advies hier opgevolgd en ook nog dingen opgezocht op het internet, maar niets wil werken. Ik denk dat ik gewoon een simpel Acces Point ga kopen. Het is toch maar enkel om wat te surfen dus zo een heel duur model moet het niet zijn. Wel bedankt voor de hulp👍

0 pluimen
nigel04
Gewaardeerd verkenner

Voor de duidelijkheid: je wil een Wifi router op de Orange modem aansluiten ?

Sluit router 2 aan met een LAN (!) poort op de Orange modem en:

- stel het router 2 LAN netwerk adres in op hetzelfde als de Orange modem. Zet het router 2 adres zelf op een adres dat de Orange DHCP niet (direct) gaat uitdelen, zoals 192.168.1.240.

- zet DHCP op router 2 uit.

Hiermee werkt router 2 als access point.

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@nigel04  schreef:

Voor de duidelijkheid: je wil een Wifi router op de Orange modem aansluiten ?

Sluit router 2 aan met een LAN (!) poort op de Orange modem en:

- stel het router 2 LAN netwerk adres in op hetzelfde als de Orange modem. Zet het router 2 adres zelf op een adres dat de Orange DHCP niet (direct) gaat uitdelen, zoals 192.168.1.240.

- zet DHCP op router 2 uit.

Hiermee werkt router 2 als access point.

 


Dat gaat zeker niet lukken. Als je 192.168.1.240 op de eigen router gaat ingeven heb je een ander netwerk aangezien de Orange router  192.168.0.x gebruikt. Plus dat 240 dan nog eens in de DHCP range van de Orange router ligt.

De rest van de procedure werd al eens beschreven in deze thread en werkt blijkbaar niet voor OP.

Zonder afbreuk te willen doen aan wie dan ook, het allereenvoudigste is waarschijnlijk, zoals OP het zelf stelt, de aankoop van een eenvoudig AP.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen