annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aansluiting te kort.

Topic gestart op: 09-12-19 10h32

Antwoorden: 58 antwoorden

Mik01
Leidende verkenner

Aansluiting te kort.

Op 2 december ging bij mij de omschakekling door van Telenet naar Orange.

Alles verliep vlot. Maar..... ik had toen al een internet aansluiting naar decoder, tv, pc en mediaplayer.

Die mediaplayer ligt niet voortdurend aan. Dus vier aansluitingen.

De decoder van Orange telt ook 4 aansluitingen. Maar ik heb ook vaste telefoon en die gebruikt er nog eentje. Gevolg, de man die de installatie deed schakelde de kabel naar mijn mediaspeler uit.

Nu heb ik een probleem. Moet ik zorgen dat er aansluitingen bijkomen of doet Orange iets aan het probleem.

Weet niet of die persoon dat doorgegeven heeft. 

Labels (1)
0 pluimen
58 ANTWOORDEN 58
Chiquita
Aspirant genezer

OK, Telenet modem werkt nog met RJ11.

maar dat neemt niet weg, dat het nog steeds de eindgebruiker zijn ding is om zijn eigen netwerk te beheren.
Orange levert 3 diensten, heeft 3 UTP poorten daarvoor nodig en levert er 4.

0 pluimen
Mik01
Leidende verkenner

TV, decoder, pc en telefoon = 4 nodig.

0 pluimen
Chiquita
Aspirant genezer

TV is niet voor Orange volgens mij (en kan ook via de wifi).
Zoals ik al zei, orange levert internet, tv en telefoon af. Volgens mij is het niet hun taak om alles te voorzien dat iemand meerdere toestellen op het internet wilt zetten.

hier zouden het 8 aansluitingen zijn (2 pc's, tv, receiver, decoder, printer, drive, chromecast). Kan niet van Orange verwachten dat zij dat allemaal regelen.


om even een kromme vergelijking te geven:
Fluvius heeft ook de gas binnengebracht, maar de aansluiting van mij nieuw gasfornuis moet ik wel zelf voorzien

0 pluimen
Mik01
Leidende verkenner

@ChiquitaTV niet van Orange? En smarttv, werkt die op waterleiding?

0 pluimen
Chiquita
Aspirant genezer

@Mik01 
Als jij uwe smartTV op internet wilt hangen is dat niet Orange zijn verantwoordelijkheid, dat is correct.
Dat de digicorder werkt, dat is voor Orange maar alle andere toestellen is voor de eindgebruiker, logisch toch.

Leden met de meeste pluimen