annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Access Point / WiFi uitschakelen

Topic gestart op: 11-03-18 23h30

Antwoorden: 18 antwoorden

Jonah911
Gewaardeerd verkenner

Access Point / WiFi uitschakelen

Hoi,

Sinds eind december 2017 klant bij orange voor vast internet en tv en komend van Proximus.

Ik heb al altijd een Access Point (TP-Link TL-WA901ND) gebruikt die zeer goed werkte met bbox3 (wifi uit) van Proximus. Sinds de overgang naar de orange (Siligence) modem is de snelheid verschrikkelijk laag en connectie is ook slecht. DHCP al uit gezet op AP maar geen verschil.

Tevens ook geprobeerd om wifi op modem uit te schakelen maar deze komen automatisch weer actief. En wifi van de Siligence modem is ook zeer wisselvallig. (Daarom gebruik AP)

Zijn er enige oplossingen??

Dank u.

Labels (3)
0 pluimen
18 ANTWOORDEN 18
Jonah911
Gewaardeerd verkenner

Niemand hier een oplossing voor??

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Gezien je de nieuwe modem hebt van Orange stel ik voor dat je de volgende functie gebruikt om de wi-fi uit te schakelen.

1. Jouw Wi-Fi
  2. Planning
  3. Wi-Fi plannen
  4. Maak alle vakjes grijs
  5. Klik op toepassen

Op deze manier is de Wi-Fi uit en kan je AP de kanalen gebruiken.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Normaal gezien zou de WiFi van het basisstation geen invloed mogen hebben op de WiFi van het AP. Een doordachte kanaalkeuze is wel van primordiaal belang. Als dat allemaal goed staat heeft het geen belang of het basisstation al dan niet zijn WiFi actief heeft (in de zone van het AP wel te verstaan).

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Dat klopt wel, echter automatische keuze is niet altijd het beste als je in een drukke Wi-Fi zone zit (bijvoorbeeld appartementen).  In dat geval heb je best de 5Ghz band, omdat deze veel minder ver gaat (hogere frequenties gaan moeilijker door muren en ramen heen als lagere frequenties).

Daarnaast heb ik altijd de volgende regel in acht genomen als ik zelf een AP zette, ik stel altijd een kanaal vast in op het basis station en een ander op het AP dat niet hetzelfde is (als ik basis station gebruikte voor de ene ruimte en de AP voor een andere).

Voor anderen die eventuele Wi-Fi problemen hebben, er is een hulp pagina op de Orange site die eventueel wat tips kan geven. (Losstaand van dit probleem dus, puur als hulpmiddel voor eventuele andere probleempjes).

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen