annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Beveiligingsmelding Router

Topic gestart op: 21-05-18 12h55

Antwoorden: 2 antwoorden

NickH
Rekruut scout

Beveiligingsmelding Router

Hallo,

Ik heb onlangs een vrirusscan uitgevoerd met mijn avast antivirus en deze wist mij te vertellen dat mijn router, modem een beveiliginsprobleem heeft. Ik heb deze meldingen in bijlage gestopt. 

Ik heb echter nooit een instelling van mijn modem gewijzigd.

De aanbeveling die avast mij laat weten is dat dit kan worden opgelost doormiddel van een firmware-update maar ik zou niet weten hoe je dit bij een Orange modem doet ( type modem zie bijlage ), ik heb al eens de tekker uitgetrokken om een heropstart uit te voeren in de hoop dat er zo een update zou plaatsvinden.

Heb dan nog eens een scan gedaan met een ander programma ( bitdefender ) en deze haf mij net hetzelfde resultaat.

Ik heb maar 1 modem, router in huis, geen andere apparaten.

Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen? Voel mij niet meer veilig.

Mvg,

Nick

Type modem, routerType modem, routerNetwerk detectie 2.jpgNetwerk detectie 3.jpgNetwerk detectie.jpg

 

 

 

 

 

 

Labels (3)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ugh! NickH,

 

Het heeft iets langer geduurd. 🙂

De foutmelding die jij krijgt geeft weer dat een externe aanvaller een crash zou kunnen veroorzaken of een willekeurige code kan uitvoeren op je modem. De manier waarop onze modem is geconfigureerd en  ontworpen, maakt het onmogelijk om dit beveiligingslek op afstand te misbruiken (via Internet).Dit beveiligingslek is daarom alleen te misbruiken op je lokale Wifi of Ethernet, dus binnen je huis! In geval dat je Wifi-correct is beschermd, heb je absoluut niets te vrezen. Dit beveiligingslek wordt geanalyseerd door Orange en zijn leveranciers, een oplossing wordt uitgewerkt in de volgende release van de firmware.

 

Totem

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo,

Ik heb onlangs een vrirusscan uitgevoerd met mijn avast antivirus en deze wist mij te vertellen dat mijn router, modem een beveiliginsprobleem heeft. Ik heb deze meldingen in bijlage gestopt. 

Ik heb echter nooit een instelling van mijn modem gewijzigd.

De aanbeveling die avast mij laat weten is dat dit kan worden opgelost doormiddel van een firmware-update maar ik zou niet weten hoe je dit bij een Orange modem doet ( type modem zie bijlage ), ik heb al eens de tekker uitgetrokken om een heropstart uit te voeren in de hoop dat er zo een update zou plaatsvinden.

Heb dan nog eens een scan gedaan met een ander programma ( bitdefender ) en deze haf mij net hetzelfde resultaat.

Ik heb maar 1 modem, router in huis, geen andere apparaten.

Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen? Voel mij niet meer veilig.

Mvg,

Nick

IMG_20160215_121919143_HDR_oui.jpgType modem, routerNetwerk detectie 2.jpgNetwerk detectie 3.jpgNetwerk detectie.jpg

 

 

 

Ugh! @NickH,

 

We gaan het laten nakijken door één van de experten.

Voorlopig heb ik nog een concreet antwoord maar ik wou je meedelen dat we het aan het onderzoeken zijn.

 

Totem

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen