Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 19-10-22 20h05
Antwoorden: 7 antwoorden
Ik overweeg de overstap van Telenet naar Orange.
Ik heb begrepen dat Orange geen modem-only heeft, maar dat de modem in bridge mode kan gezet worden. Ik heb de info pagina hierover al gelezen.
Maar is die bridge mode echt gelijkwaadig aan de modem-only van Telenet?
Of welke verschillen zijn er eventueel die ik best op voorhand weet?
Bedankt!
Dit is wat ik lees vooraleer de bridge mode te activeren @h2s
Je antwoord staat erin ( zie ook hier )
-1- This function is reserved for expert users..
-2- No support will be provided by Orange on modem with the bridge mode activated.
-3- The activation of the bridge mode may affect the reliability of the consumption information.
Nevertheless, the fair usage policy(FUP) remains applicable.
-4- In the event that the use of the bridge function introduces network disturbances, Orange reserves
the right to deactivate the bridge function.
By activating the bridge function, all the router functions (WiFi, Parental control, ... access to the
modem administration interface) of the Orange modem will be deactivated!
Uit uw vragen leid ik af dat jij nu bij Telenet nog over een echte eMTA modem beschikt.
In dat geval wil ik u wel meegeven dat wanneer je later eventueel opnieuw zou willen teruggaan naar Telenet je zulk een modem niet meer zal kunnen krijgen. Het zal dan ook een combo toestel zijn, evenwel ook met een bridge functie. Let wel, de bridge functie bij Telenet werkt heel anders dan die bij Orange. De bridge op zichzelf niet, dat is hetzelfde, maar de werking en functionaliteit van de router wel.
Niet dat ik u wil ontmoedigen af afschrikken, helemaal niet, ik wil u enkel maar die info meegeven zodat je de gehele situatie goed op voorhand begrijpt.
Bedankt, dit is exact het soort info waarnaar ik op zoek was.
Ik heb nu idd nog een EMTA modem, maar wist niet dat Telenet deze niet meer uitlevert. Dus bedankt voor deze info.