annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bridge mode vs Telenet modem only

Topic gestart op: 19-10-22 20h05

Antwoorden: 7 antwoorden

h2s
Gewaardeerd verkenner

Bridge mode vs Telenet modem only

Ik overweeg de overstap van Telenet naar Orange.

Ik heb begrepen dat Orange geen modem-only heeft, maar dat de modem in bridge mode kan gezet worden. Ik heb de info pagina hierover al gelezen.

Maar is die bridge mode echt gelijkwaadig aan de modem-only van Telenet?

• Wordt in Bridge mode de wifi module ook effectief uitgeschakeld? Of blijft deze actief (en dus stroom verbruiken), zonder geconfigureerd netwerk?
  • Wordt in Bridge mode de beheerinterface van de modem effectief gedeactiveerd en dan vooral voor toegang van buitenaf?

Of welke verschillen zijn er eventueel die ik best op voorhand weet?

Bedankt!

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Gregory
Wijze
Wijze

Dit is wat ik lees vooraleer de bridge mode te activeren @h2s 

Je antwoord staat erin ( zie ook hier )

-1- This function is reserved for expert users..
-2- No support will be provided by Orange on modem with the bridge mode activated.
-3- The activation of the bridge mode may affect the reliability of the consumption information.
Nevertheless, the fair usage policy(FUP) remains applicable.
-4- In the event that the use of the bridge function introduces network disturbances, Orange reserves
the right to deactivate the bridge function.

By activating the bridge function, all the router functions (WiFi, Parental control, ... access to the
modem administration interface) of the Orange modem will be deactivated!

How to activate the bridge function
-1- Connected your equipment with router functions on the Ethernet port 4,
      Notes:
       -Modem Ethernet ports 1, 2 and 3 will be de-activated.
       -Only the first equipment connected to the modem will be bridged.
       To change the equipment (e.g swap of router) you will have to reboot your modem.
-2- Click on the button "bridge activation".
-3- Confirm that you agree with the constaints imposed by the bridge mode activation.

How to de-activate the bridge function
The easiest way to de-activate the bridge function is to do a factory reset of the modem directly
on the back panel of the modem.

Cdt24801
Wijze
Wijze

@h2s 

Uit uw vragen leid ik af dat jij nu bij Telenet nog over een echte eMTA modem beschikt.

In dat geval wil ik u wel meegeven dat wanneer je later eventueel opnieuw zou willen teruggaan naar Telenet je zulk een modem niet meer zal kunnen krijgen. Het zal dan ook een combo toestel zijn, evenwel ook met een bridge functie. Let wel, de bridge functie bij Telenet werkt heel anders dan die bij Orange. De bridge op zichzelf niet, dat is hetzelfde, maar de werking en functionaliteit van de router wel.

Niet dat ik u wil ontmoedigen af afschrikken, helemaal niet, ik wil u enkel maar die info meegeven zodat je de gehele situatie goed op voorhand begrijpt.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

h2s
Gewaardeerd verkenner

Bedankt, dit is exact het soort info waarnaar ik op zoek was.

Ik heb nu idd nog een EMTA modem, maar wist niet dat Telenet deze niet meer uitlevert. Dus bedankt voor deze info.

Leden met de meeste pluimen