Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 30-12-20 09h07
Antwoorden: 16 antwoorden
Sids kort is de bridge modus beschikbaar waardoor ik gebruik kan maken van mijn eigen router.
Gisteren ben ik tot de constatatie gekomen dat de fixed phone niet meer werkt.
Alle led status zijn ok, power, internet en tel1.
Wanneer ik bel, vormt nummer en daarna geen geluid meer maar is wel aan het bellen. Aan de andere kant gaat de telefoon niet over.
Bel ik het nummer op, dan belt deze tot op voicemail... helaas gaat de telefoon niet over.
Ik veronderstel dat dit een routering issue is of bepaalde ports die moeten open staan.
SIP ALG en UNPN staan reeds aan op mijn router.
Naar mijn mening heeft Orange dit niet getest en tasten we nu in het duister.
Waar moet deze SPA112 hangen? LAN netwerk of rechtstreeks naar buiten op de WAN?
Of moet ik bepaalde ports fowarden? Gebruiken ze sip, pra of bri?
Op de ATA module zie ik alleen maar port 80 open staan voor de config page.
Ja inderdaad, ik heb zelf geen internet van Orange en was even uit het oog verloren dat bij Orange de andere drie poorten uitgeschakeld worden in de bridge modus. Dat is bij anderen niet het geval, daar kun je beide routers samen blijven gebruiken. Met natuurlijk een risico op conflicten als je dat niet oordeelkundig doet.