Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 30-12-20 09h07
Antwoorden: 16 antwoorden
Sids kort is de bridge modus beschikbaar waardoor ik gebruik kan maken van mijn eigen router.
Gisteren ben ik tot de constatatie gekomen dat de fixed phone niet meer werkt.
Alle led status zijn ok, power, internet en tel1.
Wanneer ik bel, vormt nummer en daarna geen geluid meer maar is wel aan het bellen. Aan de andere kant gaat de telefoon niet over.
Bel ik het nummer op, dan belt deze tot op voicemail... helaas gaat de telefoon niet over.
Ik veronderstel dat dit een routering issue is of bepaalde ports die moeten open staan.
SIP ALG en UNPN staan reeds aan op mijn router.
Naar mijn mening heeft Orange dit niet getest en tasten we nu in het duister.
Waar moet deze SPA112 hangen? LAN netwerk of rechtstreeks naar buiten op de WAN?
Of moet ik bepaalde ports fowarden? Gebruiken ze sip, pra of bri?
Op de ATA module zie ik alleen maar port 80 open staan voor de config page.
Hangt uw toestel nog steeds aan de Orange router of heb je het verplaatst naar uw eigen router? In dat tweede geval zou ik het eens terug aan de Orange router koppelen. Kan geen kwaad om dat eens te testen.
Heb je het niet verplaatst, dan heb ik ook zo meteen ook geen antwoord 🤔
@Cdt24801 toestel hangt op eigen netwerk. Er is dan ook maar 1 poort beschikbaar op orange router wanneer deze op bridge staat. Kan toch niet de bedoeling zijn dat ik nog een switch ga aankopen voor enkel deze module erop te plaatsen. Laat staan dit open en bloot op het net te zetten 🙂
@kimbo dus met andere woorden je Cisco router voor de vaste lijn werkt niet op je eigen router dat is de conclusie. Of wel geen Bridge modus tijdelijk gebruiken of wel zoals je hebt aangehaald een switch er tussen plaatsen. Maar daar zeg ik meteen bij dit is zeker niet de bedoeling dat een klant het oplost en dus zou je ook gewoon gebruik moeten kunnen maken van die extra functie de Bridge modus.
@Totem technisch gezien zou dit toch helemaal niet moeten kunnen. Een klant krijgt een nieuwe functie beschikbaar maar er wordt geen rekening gehouden met de vaste lijn die een klant heeft. De Cisco werkt niet op je eigen router dat bewijst wel hier de situatie bij @kimbo . Daar zou dus technisch gezien heel snel een verandering in moeten komen want je kan niet verwachten dat iedereen een switch aankoopt zo maar om maar één enkel ding te laten werken.
Ik wil er toch even op wijzen dat er officieel geen support is op bridge mode.
Dit word ook duidelijk aangegeven op het stappen plan van Orange dat je hier vind: https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetprobl... op pagina 5.
Er staat ook ergens vermeld dat als je toch een issue moest hebben om bridge mode uit te schakelen door een fact reset uit te voeren.
@kimboik denk eerder niet dat je kan verwachten dat er snel een update gaat uitkomen om je tel door te lussen naar je personoonlijke router of dat m'n nog een utp poort gaat openzetten aangezien dit enkel dient voor je persoonlijke router.
(maar dat is mijn mening natuurlijk en sorry dat ik nu advocaat van de duivel moet spelen 😞 )