annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

CGNAT aanpassen veilig?

Topic gestart op: 11-05-24 20h37

Antwoorden: 1 antwoord

Swinnis
Rekruut scout

CGNAT aanpassen veilig?

Hello, 

Om mijn gaming ervaring te verbeteren dien ik bepaalde poorten te openen (forwarden) en mijn NAT Type aan te passen. Bij het bezoeken van mijn modempagina, stel ik vast dat CGNAT aan staat. Om deze aan te passen ondervind ik geen problemen. Echter zit ik met één prangende vraag.. 

Is het veilig om CGNAT uit te schakelen en over te schakelen naar een publiek IP-adres? Welke gegevens kunnen criminele netwerkgebruikers achterhalen wanneer ik naar publiek adres ga en welke negatieve gevolgen heeft dit voor de veiligheid van mijn gegevens? 

Ik lijk hiervan niets terug te vinden op het internet, vandaar mijn vraag naar de kenners onder ons! 

Alvast bedankt voor de reacties! 🙂

Labels (5)
0 pluimen
1 ANTWOORD 1
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Swinnis 

Over de veiligheid hoef je u niet druk te maken. In die zin dat CGNAT echte criminelen ook niet zal tegenhouden. Het is dus niet gevaarlijker of veiliger met of zonder CGNAT.

CGNAT is geen anti-virus of firewall product.

Deze techniek heeft als enig doel om meer mensen verbinding te kunnen geven op basis van één volwaardig IP adres. Deze techniek werd uitgevonden omdat de pot met vrije IP v4 adressen aan het opgeraken is ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen