Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 03-09-22 21h06
Antwoorden: 5 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Wij zijn enkele dagen geleden overgestapt naar orange wat perfect verliep maar nu krijg ik meldingen in spellen dat ik het NAT Type moet veranderen van NAT Type 3 naar NAT Type 1. Ik heb daardoor ook meer connectivity issues gekregen.
Ik heb al op de online instellingen van mijn modem gekeken en op het internet voor oplossingen maar zonder resultaat. Ik kreeg vaak als oplossing dat ik uPnP of port forwarding aan moet zetten maar ook die opties vind ik niet terug in de instellingen van de modem.
Een oplossing voor dit probleem zou geapprecieerd worden.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Waarschijnlijk staat je modem in CGN Internetprobleem: Orange helpt je | Orange België
Als je poorten hebt geopend of je moet ze openen door middel van de functies UpNp, Port Forwarding, Port triggering of DMZ voor toepassingen, dan zal je een impact ondervinden van Carrier Grade Nating (Weet dat minder dan 4 % van onze klanten poorten opent).
Dit wil zeggen dat je geen publiek IP adres hebt
Je moet eerst uit de CGN
Als je ingelogd bent op de modem - Lokaal netwerk nemen, dan even klikken op Port Opening - dan kun je naar public IP gaan
Waarschijnlijk zal je modem even moeten heropstarten
Daana vind je die opties wel terug
Good luck
Waarschijnlijk staat je modem in CGN Internetprobleem: Orange helpt je | Orange België
Als je poorten hebt geopend of je moet ze openen door middel van de functies UpNp, Port Forwarding, Port triggering of DMZ voor toepassingen, dan zal je een impact ondervinden van Carrier Grade Nating (Weet dat minder dan 4 % van onze klanten poorten opent).
Dit wil zeggen dat je geen publiek IP adres hebt
Je moet eerst uit de CGN
Als je ingelogd bent op de modem - Lokaal netwerk nemen, dan even klikken op Port Opening - dan kun je naar public IP gaan
Waarschijnlijk zal je modem even moeten heropstarten
Daana vind je die opties wel terug
Good luck
Ik zie nu hoe ik naar een public IP kan gaan, alvast bedankt daarvoor maar ik heb toch nog een vraagje voor ik dit doe.
Ik zie sommige mensen zeggen dat het niet veilig is maar sommige zeggen dan weer van wel en ook omdat jij zegt dat maar 4% dit doet. Ik weet redelijk weinig van dit soort zaken dus mijn vraag was of het veilig is om dit te doen?
Vroeger waren het allemaal public IP's
Er is nog altijd de Firewall
(1) In de modem - lokaal netwerk, Firewall
Ik zie dat die aanstaat - ook de DoS ( denial of service Denial of service - Wikipedia
(2) Verder op mijn PC's is er nog altijd de windows FireWall. Je geraakt zo maar niet binnen.
Soms moet je bepaalde poorten openzetten opdat bepaalde programma's zouden werken
(3) Die 4 % is het aantal dat werkelijk een public IP nodig heeft. vb omdat ze apparatuur aansluiten die van buiten af bereikbaar moet zijn - denk maar aan camera's die je wil bezien als je niet thuis bent
Het is me gelukt om het op te lossen.
Bedankt voor alle hulp en info.