Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 08-09-22 15h42
Ugh aan iedereen!
Je weet hoe graag we een gelukkige Tribe willen hebben die zoveel mogelijk antwoorden terug kan vinden op ons Forum.
Dus, Totem heeft aan jou gedacht! Hier volgt een beetje nuttige informatie over jouw vaste internetverbinding 😊.
Eerst en vooral is het belangrijk het probleem te identificeren, d.w.z. na te gaan of het een probleem is met het vaste internet of alleen een wifi-probleem.
Hoe je daar achter komt is heel eenvoudig! Je kan jouw computer rechtstreeks op de Ethernet-kabel aansluiten om te zien of je netwerk hebt. Als dat zo is, betekent het dat er alleen een probleem is met de wifi. Zo niet, dan zul je begrepen hebben dat het probleem het vaste internet betreft.
Wat te doen als het probleem het vaste internet betreft :
- Het eerste wat je moet doen is ervoor zorgen dat de modem stroom heeft.
- Je kan de modem opnieuw opstarten.
- Controleer de netwerkversterker
- Controleer of de NIU-voedingskabel op het stopcontact is aangesloten
- Zorg ervoor dat de coaxkabel goed is vastgeschroefd
Wat te doen als het probleem te maken heeft met WIFI :
- Controleer of het WIFI-lampje op jouw modem nog brandt. Als het licht uit is, druk dan op het wifiknopje gedurende 6 seconden om het aan te zetten.
- Als het een probleem van snelheid is, zijn er verschillende oplossingen.
Allereerst moet je weten dat hoe verder je van de modem verwijderd bent, hoe slechter de verbinding zal zijn. Orange biedt WIFI mesh-oplossingen aan om het signaal te versterken.
Je moet ook controleren of er geen storingen (interferentie) zijn met andere apparaten (babyfoons, draadloze telefoons, draadloze joysticks of metalen onderdelen).
Kijk ook op deze link voor meer details 😉
Totem en de geesten willen het beste voor de stam!
Totem