Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 26-10-24 10h28
Antwoorden: 4 antwoorden
Na de urenlange panne in grote delen van het land gisteren...
De enige plaatsen waar je terecht kon voor snelle info:
- Twitter (x), waar iemand op individuele klachten antwoordde dat er een algemeen probleem was. (tot 19u, want dan was de werkdag ten einde...) Wat was de moeite om daar een algemene post te pinnen?
- enkele berichten op dit forum
- en allestoringen
Je moest het dus vooral zelf uitzoeken.
Ik vraag me dan af. Heeft zo'n provider echt geen crisiscommunicatieplan? Hoe moeilijk is het om via website en sociale media een bericht te plaatsen?
Dit kan toch echt beter.
Hey @jdebonnet ,
Ik ben ook van mening dat er inderdaad een post mag komen op sociale media of hun website.
Echter is het soms moeilijk in te schatten hoe groot de hinder is, dus hoeveel klanten er last van hebben en voor hoelang de storing zal duren. Als ze voor ieder defect, wat soms maar een half uurtje duurt, zouden moeten posten op sociale media of op hun website, dan zou er geen enkele persoon nog nieuwe klant worden vrees ik 🙄. Ook zijn sommige storingen regionaal, bvb enkele steden en randgemeentes. Moeten ze dit dan ook melden op hun pagina's? Het is allemaal wat moeilijk, zeker zonder al teveel gezichtsverlies te lijden.
Als er een algemene storing is zouden ze mss beter een "bandje" afspelen wanneer je de klantendienst belt, nog voor je het keuzemenu te horen krijgt. Zo weet je direct, ok, ze zijn ermee bezig en kun je de klantendienst vrij laten voor mensen die bellen voor andere zaken. Zo geraken ze ook niet overbelast.
En het is helaas een probleem die zich voordoet bij alle providers. Ik herinner mij niet van ooit een dergelijke melding te hebben gezien of ontvangen toen ik Telenet of Proximusklant was.
And last but not least, ik kan zeggen dat ik tevreden klant ben. Ook al is er nu en dan een storing, dit komt ook bij andere providers voor. En ja, ben je aan het thuiswerken dan is dit irritant, kunnen de kinderen niet naar TV kijken of Youtuben, dan is dit irritant, en ja, ben je nu verplicht om tegen je wederhelft te moeten praten, dan is dat .... 😂
@jdebonnet goedemiddag.
Je kan ook hier kijken gaan.
https://allestoringen.be/storing/orange/
Maar inderdaad kan dat beter.
Ik had allestoringen in mijn post gezet. Daar heb ik ook gekeken.
Maar daarmee krijg je geen info, je ziet alleen dat er 'veel' problemen zijn.
Dit heeft ook niets met Orange te maken, staat er los van, en zij communiceren er ook zelf niet.
Het is gewoon geen goed beleid om bij crisis de communicatie niet actief zelf in de hand te houden.
Ik kan u daar alleen maar in bijtreden ...