annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Data verbruik Easy Internet atHome via Flybox 4G

Topic gestart op: 27-04-18 17h10

Antwoorden: 14 antwoorden

NieuwHier
Gewaardeerd verkenner

Data verbruik Easy Internet atHome via Flybox 4G

OPGELOST

Sinds enkele dagen gebruik ik deze dienst en volg ik mijn verbruik op.


Ik meet dit verbruik a) via de in Windows 10 ingebouwde datameter te bereiken via Instellingen>Netwerk en Internet> Dataverbruik en b) via Orange>Klantenzone>Mijn resterend saldo.


Hierbij stel ik aanzienlijke verschillen vast tussen a) en b) en dat terwijl er geen enkel andere verbruiker aangesloten is op de Orange internet modem.


Ik deed de test zowel bij verbinden via Wifi als via Ethernet.


Hieronder de gemeten waarden:
Op 26/04 via Wifi van 14:45 tot 18:00 geeft : a) 85 Mb, b) 136 Mb
en van 18:00 tot 22:30 geeft : a) 506 Mb, b) 1065 Mb
Op 27/4 via Ethernet van 08:00 tot 11:30: a) 103 Mb, b) 95 Mb
en van 11:30 tot 16:30 geeft: a) 243 Mb, b) 409 Mb


De verbruikscijfers die Orange opgeeft zijn aanzienlijk hoger dan wat Windows 10 registreert. Dit is zeer verwonderlijk vermits er zowel bij Wifi als bij ethernet maar 1 toestel aangesloten is.


Zijn er nog mensen hier die dit vastgesteld hebben en is er een verklaring voor?

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Sinds enkele dagen gebruik ik deze dienst en volg ik mijn verbruik op.


Ik meet dit verbruik a) via de in Windows 10 ingebouwde datameter te bereiken via Instellingen>Netwerk en Internet> Dataverbruik en b) via Orange>Klantenzone>Mijn resterend saldo.


Hierbij stel ik aanzienlijke verschillen vast tussen a) en b) en dat terwijl er geen enkel andere verbruiker aangesloten is op de Orange internet modem.


Ik deed de test zowel bij verbinden via Wifi als via Ethernet.


Hieronder de gemeten waarden:
Op 26/04 via Wifi van 14:45 tot 18:00 geeft : a) 85 Mb, b) 136 Mb
en van 18:00 tot 22:30 geeft : a) 506 Mb, b) 1065 Mb
Op 27/4 via Ethernet van 08:00 tot 11:30: a) 103 Mb, b) 95 Mb
en van 11:30 tot 16:30 geeft: a) 243 Mb, b) 409 Mb


De verbruikscijfers die Orange opgeeft zijn aanzienlijk hoger dan wat Windows 10 registreert. Dit is zeer verwonderlijk vermits er zowel bij Wifi als bij ethernet maar 1 toestel aangesloten is.


Zijn er nog mensen hier die dit vastgesteld hebben en is er een verklaring voor?

Ugh! @NieuwHier

 

Als Orange zijnde kunnen wij enkel de data teller van Orange in rekening nemen. 

We waren wel niet op de hoogte dat er zo'n verschil was tussen de teller van Windows 10 en de onze. 

We hebben ook geen idee hoe de teller van Windows werkt, het zou kunnen dat de parameters niet dezelfde zijn als de onze.

Er zit niet echt een consistentie in de verschillen.

Mochten er verder nog meldingen komen van dit gegeven via deze post zullen we dit verder nagaan.

 

Totem

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
toon
Gewaardeerd verkenner

Ik heb net hetzelfde probleem.

Data-verbruik van orange is op geen enkele manier correct.

Data verbruik router klopt niet,data verbruik klantenzone klopt niet.

Factuur is helemaal niet gedetailleerd.

 

Gebruik dan de app vertellen ze je aan de telefoon?

Maar de sim-kaart steekt in de router?

 

Met gevolg dat je misschien data bij betaald terwijl dit helemaal niet nodig was?

Misschien is dit wel hun marketing strategie? Je kunt er niet onderuit en de domiciliëring loopt verder.

 

Orange kan zoveel klanten winnen als dit correct zou verlopen.

Telenet is misschien duur maar wel correct en betrouwbaar.

 

Cleopatra
Veteraan verkenner

Hey Toon,

Jammer om dit te lezen. Maar heb je de klantendienst al gecontacteerd?

Wat bedoel je juist klopt niet? Op wat baseer je dat? 🙂

En je kan je factuur in detail bekijken op je klantenzone > mijn factuur > download (topdown lijst) > gedetailleerd factuur

Ook kan je een eigen klantenzone aanmaken voor je flybox nummer.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes

 

Surfer
Ervaren genezer

Overzicht abonnement: 

- verbruik abonnement

* daar onder detail: je ziet het verbruik in details

(ik moet zeggen dat het wel degelijk klopt. Er kan mss een minieme afwijking zijn, maar het is hoe je bekijkt.)

Tip: surf zoveel mogelijk 's avonds, als je via internet IPtv ziet (zoals VRT.nu)

je totale verbruik delen, door zoveel dagen in een maand. Zo kan je ook zelf je verbruik in het oog houden. Je moet geen wiskunde knobbel zijn, even een klein deling en totaal, en je hebt het.

Dit heb ik bij Telenet gedaan en doe het nu bij orange. De ene dag wijkt je wat af, maar de volgende dag surf je wat minder. Dan lees je een boek of ga je buiten zittenn nu dat het mooier weer begint te worden 🙂

 

Tellergroeten,

 

Surfer

 

 

 

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Sinds enkele dagen gebruik ik deze dienst en volg ik mijn verbruik op.


Ik meet dit verbruik a) via de in Windows 10 ingebouwde datameter te bereiken via Instellingen>Netwerk en Internet> Dataverbruik en b) via Orange>Klantenzone>Mijn resterend saldo.


Hierbij stel ik aanzienlijke verschillen vast tussen a) en b) en dat terwijl er geen enkel andere verbruiker aangesloten is op de Orange internet modem.


Ik deed de test zowel bij verbinden via Wifi als via Ethernet.


Hieronder de gemeten waarden:
Op 26/04 via Wifi van 14:45 tot 18:00 geeft : a) 85 Mb, b) 136 Mb
en van 18:00 tot 22:30 geeft : a) 506 Mb, b) 1065 Mb
Op 27/4 via Ethernet van 08:00 tot 11:30: a) 103 Mb, b) 95 Mb
en van 11:30 tot 16:30 geeft: a) 243 Mb, b) 409 Mb


De verbruikscijfers die Orange opgeeft zijn aanzienlijk hoger dan wat Windows 10 registreert. Dit is zeer verwonderlijk vermits er zowel bij Wifi als bij ethernet maar 1 toestel aangesloten is.


Zijn er nog mensen hier die dit vastgesteld hebben en is er een verklaring voor?

Ugh! @NieuwHier

 

Als Orange zijnde kunnen wij enkel de data teller van Orange in rekening nemen. 

We waren wel niet op de hoogte dat er zo'n verschil was tussen de teller van Windows 10 en de onze. 

We hebben ook geen idee hoe de teller van Windows werkt, het zou kunnen dat de parameters niet dezelfde zijn als de onze.

Er zit niet echt een consistentie in de verschillen.

Mochten er verder nog meldingen komen van dit gegeven via deze post zullen we dit verder nagaan.

 

Totem

0 pluimen
mechanik
Veteraan verkenner

is het niet mogelijk om een meer gedetaileerd overzicht te krijgen van het data-verbruik dan de huidige globale overzichten? 

Dit is toch wel iets wat ik serieus mis bij Orange .... 

Leden met de meeste pluimen