annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Data verbruik Easy Internet atHome via Flybox 4G

Topic gestart op: 27-04-18 17h10

Antwoorden: 14 antwoorden

NieuwHier
Gewaardeerd verkenner

Data verbruik Easy Internet atHome via Flybox 4G

OPGELOST

Sinds enkele dagen gebruik ik deze dienst en volg ik mijn verbruik op.


Ik meet dit verbruik a) via de in Windows 10 ingebouwde datameter te bereiken via Instellingen>Netwerk en Internet> Dataverbruik en b) via Orange>Klantenzone>Mijn resterend saldo.


Hierbij stel ik aanzienlijke verschillen vast tussen a) en b) en dat terwijl er geen enkel andere verbruiker aangesloten is op de Orange internet modem.


Ik deed de test zowel bij verbinden via Wifi als via Ethernet.


Hieronder de gemeten waarden:
Op 26/04 via Wifi van 14:45 tot 18:00 geeft : a) 85 Mb, b) 136 Mb
en van 18:00 tot 22:30 geeft : a) 506 Mb, b) 1065 Mb
Op 27/4 via Ethernet van 08:00 tot 11:30: a) 103 Mb, b) 95 Mb
en van 11:30 tot 16:30 geeft: a) 243 Mb, b) 409 Mb


De verbruikscijfers die Orange opgeeft zijn aanzienlijk hoger dan wat Windows 10 registreert. Dit is zeer verwonderlijk vermits er zowel bij Wifi als bij ethernet maar 1 toestel aangesloten is.


Zijn er nog mensen hier die dit vastgesteld hebben en is er een verklaring voor?

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Sinds enkele dagen gebruik ik deze dienst en volg ik mijn verbruik op.


Ik meet dit verbruik a) via de in Windows 10 ingebouwde datameter te bereiken via Instellingen>Netwerk en Internet> Dataverbruik en b) via Orange>Klantenzone>Mijn resterend saldo.


Hierbij stel ik aanzienlijke verschillen vast tussen a) en b) en dat terwijl er geen enkel andere verbruiker aangesloten is op de Orange internet modem.


Ik deed de test zowel bij verbinden via Wifi als via Ethernet.


Hieronder de gemeten waarden:
Op 26/04 via Wifi van 14:45 tot 18:00 geeft : a) 85 Mb, b) 136 Mb
en van 18:00 tot 22:30 geeft : a) 506 Mb, b) 1065 Mb
Op 27/4 via Ethernet van 08:00 tot 11:30: a) 103 Mb, b) 95 Mb
en van 11:30 tot 16:30 geeft: a) 243 Mb, b) 409 Mb


De verbruikscijfers die Orange opgeeft zijn aanzienlijk hoger dan wat Windows 10 registreert. Dit is zeer verwonderlijk vermits er zowel bij Wifi als bij ethernet maar 1 toestel aangesloten is.


Zijn er nog mensen hier die dit vastgesteld hebben en is er een verklaring voor?

Ugh! @NieuwHier

 

Als Orange zijnde kunnen wij enkel de data teller van Orange in rekening nemen. 

We waren wel niet op de hoogte dat er zo'n verschil was tussen de teller van Windows 10 en de onze. 

We hebben ook geen idee hoe de teller van Windows werkt, het zou kunnen dat de parameters niet dezelfde zijn als de onze.

Er zit niet echt een consistentie in de verschillen.

Mochten er verder nog meldingen komen van dit gegeven via deze post zullen we dit verder nagaan.

 

Totem

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
Janboom
Gewaardeerd verkenner

Ik heb sinds 2 maanden een flybox 20€/maand.  Daarvoor was ik bij telenet.  Ik had bij telenet een basic-internet aansluiting, en ik kreeg bijna nooit het maandelijkse volume op.  Maar nu bij Orange heb ik al elke maand datapaketten moeten bijkopen, omdat ik op smallband stond.  Ik begrijp dit niet, ik doe nog steeds hetzelfde als vroeger.  Mijn dataverbruik via windows kan ik volgen, maar er zijn nog enkele andere gebruikers (zonnepaneel-omvormer, smartphone, smappee) die rechtstreeks verbinding maken met de router via wifi. Maar dat was vroeger ook zo.  Bij de klantendienst weet men niets anders te zeggen dat ik moet letten om tijdens de daluren te surfen, maar dat doe ik al van in het begin. Men probeert mij te pushen naar vast internet van 42€/maand + gratis telefoon, maar daar ben ik niets mee.

Ik heb sterk de indruk dat hun data niet klopt; uiteindelijk zijn ze nu duurder dan telenet, want ik moet telkens data bijkopen. Ik hang vast voor één jaar, maar daarna ga ik terug naar telenet, als dit niet verandert.  

Bij telenet kan je je dagelijks verbuik zien, bij Orange niet.

Zijn hier lotgenoten?

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ik heb sinds 2 maanden een flybox 20€/maand.  Daarvoor was ik bij telenet.  Ik had bij telenet een basic-internet aansluiting, en ik kreeg bijna nooit het maandelijkse volume op.  Maar nu bij Orange heb ik al elke maand datapaketten moeten bijkopen, omdat ik op smallband stond.  Ik begrijp dit niet, ik doe nog steeds hetzelfde als vroeger.  Mijn dataverbruik via windows kan ik volgen, maar er zijn nog enkele andere gebruikers (zonnepaneel-omvormer, smartphone, smappee) die rechtstreeks verbinding maken met de router via wifi. Maar dat was vroeger ook zo.  Bij de klantendienst weet men niets anders te zeggen dat ik moet letten om tijdens de daluren te surfen, maar dat doe ik al van in het begin. Men probeert mij te pushen naar vast internet van 42€/maand + gratis telefoon, maar daar ben ik niets mee.

Ik heb sterk de indruk dat hun data niet klopt; uiteindelijk zijn ze nu duurder dan telenet, want ik moet telkens data bijkopen. Ik hang vast voor één jaar, maar daarna ga ik terug naar telenet, als dit niet verandert.  

Bij telenet kan je je dagelijks verbuik zien, bij Orange niet.

Zijn hier lotgenoten?

Ugh @Janboom en @luka,

Je verbruik hangt af van wat je doet op je toestellen, Videos, stories en streamen verbruikt inderdaad veel GB. De kwaliteit van het inhoud heeft ook een grote invloed over  je verbruik.

Orange kan jouw verbruik niet aanpassen. Het wordt meteen afgetrokken vanuit je netwerk en je simkaart.

Je kan je dagelijkse verbruik controleren vanuit je klantenzone.

Totem's zonnegroeten,

Totem

0 pluimen
mechanik
Veteraan verkenner

@Totem er is veel achtergrond download die niet echt aan de gebruiker gelegen is maar dikwijls aan zijn verbonden toestel of ook aan de flybox zelf... Heb dit meerdere malen mogen vaststellen dat zonder dat er een toestel aangesloten was er ettelijke MB"s verbruikt waren

clootja
Ervaren scout

Cool

0 pluimen
luka
Aspirant scout

Precies afzetterij.

2dagen mijn flybox en heb al 22gb gebruikt volgens flybox.home/. Netjes.

Kan ook nergens mijn vebruik als nieuwe klant terugvinden. Ook niet in de klantenzone. 

Dat wordt toch zo snel mogelijk veranderen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen