annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Draadloze printer verbinden met WIFI/Router

Topic gestart op: 03-12-18 21h27

Antwoorden: 30 antwoorden

Esterella
Gewaardeerd verkenner

Draadloze printer verbinden met WIFI/Router

Goedeavond,

Sinds ik vorige maand ben overgestapt naar Orange, lukt het niet meer om mijn printer (HP Deskjet 3520) via WIFI met het netwerk te verbinden. Het wachtwoord van mijn printer zou niet overeenkomen met die van mijn router. Voor zover ik weet heeft het netwerk maar 1 wachtwoord?

Ik heb al alle mogelijk probleemoplossingen geprobeerd (resetten printer, probleemoplossing, software herinstalleren, printer herinstalleren...), maar het wil niet lukken. Ook een WPS-verbinding lukt niet. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

Alvast bedankt!

Labels (3)
0 pluimen
30 ANTWOORDEN 30
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Esterella  heb je de procedure in de link gevolgd ? Het eindresultaat moet zijn dat de wifi extender hetzelfde wifi netwerk als de router uitzend.

Beneden bij de router heb je dan volledige ontvangst en boven bij de wifi extender ook, controleer dit met je smartphone.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Esterella

Klopt, als het dus een set powerlines is en je hebt de juiste procedure gevolgd heb je aan de powerline boven een even goed signaal als aan de router zelf beneden.

Natuurlijk moet je wel aan enige voorwaarden voldoen om powerlines goed te laten werken. Zo bvb niet in verlengkabels steken of domino pluggen. ook belangrijk: bij voorkeur (bij sommige merken zelfs verplicht) beide in dezelfde kring inpluggen, dwz dat beide stopkontakten waar de powerlines ingeplugd zitten in de centrale zekeringskast op dezelfde zekering aangesloten zijn.

Maar het voornaamste is dus dat je de juiste procedure gevolgd hebt om ze te pairen. Het is een goed idee om ze beiden even terug te resetten naar fabriekstoestande en de hele procedure nauwgezet nogmaals uit te voeren. Dan zou het moeten werken en kun je boven van een goed en sterk signaal genieten.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Nog even dit: kijk goed aan de achterkant van de powerlines: bij sommige merken/types zijn die gekenmerkt, de ene "Master" en de andere "Slave". De "Master" hoort aan de router aangesloten te worden.

En ook: De powerline die je aan de router aansluit heeft normaal gezien GEEN WiFi aan boord. Het exemplaar om boven te plaatsen heeft dat WEL (uiteraard). Tenzij je een set hebt zonder WiFi, dat bestaat ook ,dan zul je natuurlijk geen WIFi verbetering hebben boven ... Maar als je dus een WiFi set hebt, verwissel ze niet per ongeluk, want dan gaat het boven ook niks uithalen ..

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Esterella heb dat probleem heel vaak gehad bij elke provider met die HP printers heb er 3 in huis. Heb uiteindelijk de WiFi naam aangepast en mijn eigen werknaam ingegeven sindsdien probleem opgelost. Dit ligt niet aan orange zelf maar aan HP. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Jerre
Gewaardeerde genezer

Goedeavond Esterella,

Misschien ondersteunt de printer geen WPA2/AES, probeer eens met de instelling WPA+WPA2/TKIP+AES op de router (Jouw wifi -> Algemeen).

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen