annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Draadloze printer verbinden met WIFI/Router

Topic gestart op: 03-12-18 21h27

Antwoorden: 30 antwoorden

Esterella
Gewaardeerd verkenner

Draadloze printer verbinden met WIFI/Router

Goedeavond,

Sinds ik vorige maand ben overgestapt naar Orange, lukt het niet meer om mijn printer (HP Deskjet 3520) via WIFI met het netwerk te verbinden. Het wachtwoord van mijn printer zou niet overeenkomen met die van mijn router. Voor zover ik weet heeft het netwerk maar 1 wachtwoord?

Ik heb al alle mogelijk probleemoplossingen geprobeerd (resetten printer, probleemoplossing, software herinstalleren, printer herinstalleren...), maar het wil niet lukken. Ook een WPS-verbinding lukt niet. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

Alvast bedankt!

Labels (3)
0 pluimen
30 ANTWOORDEN 30
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Esterella

Is het nu een extender of een powerline? Want als het een powerline is, dan zou het moeten lukken en goed werken. Met een extender niet.

Simpele vraag: heb je twee toestelletjes (eentje met een UTP kabel aan de modem en in het stopkontakt en eentje boven in het stopkontakt) of slechts één (enkel boven in het stopkontakt)?

Het eerste is een setje powerline, het tweede is een extender.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Esterella
Gewaardeerd verkenner

Goedemorgen,

 

het zal een powerline zijn, hoewel Orange het als Extender beschrijft (https://www.orange.be/nl/hulp/mobiel-internet-tv/problemen-met-je-internet-tv-uitrusting/internetpro...)

Ik zie dat het 2de bakje ook een code heeft op de achterkant...

0 pluimen
AssiaA
Orange-expert
Orange-expert

Hello @Esterella,

 

Is het intussen in orde gekomen dankzij de tips van de Tribers @Jerre, @patrick2 en @Cdt24801?

 

Tribe erop los!

 

Groetjes

Assia

0 pluimen
Esterella
Gewaardeerd verkenner

Nog steeds geen oplossing gevonden en ondertussen al heel wat geprobeerd.

Beide powerlines nogmaals correct met elkaar verbonden. Daarna geprobeerd om zowel PC als printer met powerline ("Extender Wifi") te verbinden. Niet gelukt.

Misschien kon er een probleem zijn omdat ze beiden dezelfde naam hadden:

> Router andere naam gegeven om verschil te zien tussen wifi-verbinding van powerline en van router.

>> Nu zie je inderdaad 2 verschillende wifi-namen opduiken, maar lukt het wachtwoord van de powerline niet. 

 

Wat betekenen de namen en code's op beide bakjes van de powerlines? Moet hiermee iets gedaan worden?

Weinig duidelijkheid in de handleidingen...

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Esterella  de codes en dergelijke achter op uw powerlines doen er niet veel toe voor de verbinding tenzei u het wachtwoord nodig heeft of de wifi netwerknaam. Het enige wat ik me nog kan indenken is dat u uw gehele netwerk voor internet eens helemaal opnieuw insteld. Weet dat we een paar posts ervoor dit ook al een keer hebben gevraagd maar zie niet direct een andere oplossing voor dit probleem. Ja er is een mogelijkheid om eventueel de printer bekabeld te verbinden maar dat is ook niet wat u wil waarschijnlijk. Nog steeds vind ik het onduidelijk of het nu echt powerlines zijn of wifi extenders . Moesten het powerlines zijn is er geen wifi op en wordt dus alles door gegeven via het stroom netwerk en wifi extenders die geven het wel door via wifi. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen