Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 11-08-18 21h31
Antwoorden: 15 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste community,
Enkele dagen geleden heb ik een FlyBox modem aangeschaft met bijhorend abonnement. Ook een SIM kaartje werd geactiveerd en in mijn modem gestopt. Na deze modem thuis aangesloten te hebben en een dag wachten, lijkt alles in orde te zijn, maar kan ik toch niet surfen.
Op de modem webconfiguratie pagina staat dat ik geconnecteerd ben, inclusief verstreken tijd en enkele mb's aan verbruikte data.
Wanneer ik een webpagina bezoek krijg ik echter steevast de pagina https://denial.orange.be/not_modem te zien, waarop vermeld staat dat de SIM kaart niet kan gebruikt worden in het apparaat.
Vandaag ben ik op aanraden van de support dienst van orange terug naar het orange center gegaan waar vervolgens een nieuwe SIM geïnstalleerd is geweest. Na enkele uren wachten thuis sprong de 4g indicator op de modem weer van rood naar blauw en was er connectie. Hetzelfde probleem doet zich echter nog steeds voor op alle gebruikerstoestellen!
Suggesties?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ter informatie, bij mij is dit (na vele contactnames met de klantendienst van Orange) opgelost geraakt. Het bleek iets verkeerd stond in mijn profiel bij Orange. Een eenvoudig administratief probleem dus bij Orange zelf.
@Md1 schreef:
Handig! Bedankt 🙂
Mag ik vragen naar waar of wat je refereert? Is steeds een pak gemakkelijker om hier de zaak een beetje te kunnen opvolgen.
Ook voor andere Tribers die een oplossing zoeken. Ze zien dat jij met iets geholpen bent, maar met wat? Want dat is één van de kerndoelen van dit forum: Men post hier een probleem en als alles goed gaat krijgt dit probleem een oplossing. Het doel hiervan is niet alleen die ene Triber te helpen, maar ook alle anderen die een gelijkaardig probleem hebben, die kunnen dan meteen zien hoe het opgelost werd.
Misschien nog eens een algemene oproep aan iedereen, alle Tribers: wanneer je iets post dat betrekking heeft op iets anders, vermeld dan aub die referte of die persoon. Zo kan iedereen begrijpen waarover het gaat en de link leggen.
Zoniet staat binnen de kortste keren Tribe vol met nietszeggende berichten waar geen kat nog iets aan heeft ...
Ik denk dat er iets mis is met de modem zelf. Want je kan daar eender welke simkaart insteken, dat werkt altijd.
Toen ik overschakelde naar Easy Internet@home heb ik twee dagen moeten wachten op activatie van m'n Orange simkaart. Ik had er toen mijn BASE simkaart ingestoken en ik had gewoon internet. Probeer eens een andere simkaart en test het eens?
Ik heb de orange SIM verwijderd en deze van mijn gsm erin gestoken. Na het ingeven van de pincode via de webinterface werkte alles naar behoren en kon ik surfen. Het lijkt dus wel degelijk aan de orange SIM kaart te liggen?
Ik denk dat je beter terug naar de Orange winkel gaat en uitlegt dat er echt toch iets mis is met de simkaart.
Leg uit dat een andere simkaart wel werkt in de modem en de orange simkaart niet werkt.
Je moet eigenlijk een orange simkaart hebben specifiek voor je modem. Waar je niet mee kan bellen, maar die enkel dient om op internet te gaan via die modem.
Vervelend dat je dit meemaakt, want het is eigenlijk wel een goed produkt. Ik ben er zeer tevreden van.
Hopelijk is het vlug opgelost en kan je surfen.
Succes
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |