annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Change NAT Type Of Router

Topic gestart op: 03-09-22 21h06

Antwoorden: 5 antwoorden

JackHitsTheRoad
Gewaardeerd verkenner

Change NAT Type Of Router

OPGELOST

Wij zijn enkele dagen geleden overgestapt naar orange wat perfect verliep maar nu krijg ik meldingen in spellen dat ik het NAT Type moet veranderen van NAT Type 3 naar NAT Type 1. Ik heb daardoor ook meer connectivity issues gekregen.
Ik heb al op de online instellingen van mijn modem gekeken en op het internet voor oplossingen maar zonder resultaat. Ik kreeg vaak als oplossing dat ik uPnP of port forwarding aan moet zetten maar ook die opties vind ik niet terug in de instellingen van de modem.
Een oplossing voor dit probleem zou geapprecieerd worden.

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

@JackHitsTheRoad 

Waarschijnlijk staat je modem in CGN Internetprobleem: Orange helpt je | Orange België

Als je poorten hebt geopend of je moet ze openen door middel van de functies UpNp, Port Forwarding, Port triggering of DMZ voor toepassingen, dan zal je een impact ondervinden van Carrier Grade Nating (Weet dat minder dan 4 % van onze klanten poorten opent).

Dit wil zeggen dat je geen publiek IP adres hebt

Je moet eerst uit de CGN

Als je ingelogd bent op de modem - Lokaal netwerk nemen, dan even klikken op Port Opening - dan kun je naar  public IP gaan

Waarschijnlijk  zal je modem even moeten heropstarten

Daana vind je die opties wel terug

Good luck

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Gregory
Wijze
Wijze

@JackHitsTheRoad 

Waarschijnlijk staat je modem in CGN Internetprobleem: Orange helpt je | Orange België

Als je poorten hebt geopend of je moet ze openen door middel van de functies UpNp, Port Forwarding, Port triggering of DMZ voor toepassingen, dan zal je een impact ondervinden van Carrier Grade Nating (Weet dat minder dan 4 % van onze klanten poorten opent).

Dit wil zeggen dat je geen publiek IP adres hebt

Je moet eerst uit de CGN

Als je ingelogd bent op de modem - Lokaal netwerk nemen, dan even klikken op Port Opening - dan kun je naar  public IP gaan

Waarschijnlijk  zal je modem even moeten heropstarten

Daana vind je die opties wel terug

Good luck

 

JackHitsTheRoad
Gewaardeerd verkenner

Ik zie nu hoe ik naar een public IP kan gaan, alvast bedankt daarvoor maar ik heb toch nog een vraagje voor ik dit doe.

Ik zie sommige mensen zeggen dat het niet veilig is maar sommige zeggen dan weer van wel en ook omdat jij zegt dat maar 4% dit doet. Ik weet redelijk weinig van dit soort zaken dus mijn vraag was of het veilig is om dit te doen?

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Vroeger waren het allemaal public IP's

Er is nog altijd de Firewall

(1) In de modem - lokaal netwerk, Firewall

Ik zie dat die aanstaat - ook de DoS ( denial of service Denial of service - Wikipedia

(2) Verder op mijn PC's is er nog altijd de windows FireWall.  Je geraakt zo maar niet binnen.

Soms moet je bepaalde poorten openzetten opdat bepaalde programma's zouden werken

(3) Die 4 % is het aantal dat werkelijk een public IP nodig heeft.  vb omdat ze apparatuur aansluiten die van buiten af bereikbaar moet zijn - denk maar aan camera's die je wil bezien als je niet thuis bent

 

0 pluimen
JackHitsTheRoad
Gewaardeerd verkenner

Het is me gelukt om het op te lossen.

Bedankt voor alle hulp en info.

Leden met de meeste pluimen