annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ethernet naar wifi: Hoe?

Topic gestart op: 02-03-19 13h09

Antwoorden: 14 antwoorden

raskit
Veteraan verkenner

Ethernet naar wifi: Hoe?

OPGELOST

Hallo,

Ik heb wat rondgezocht maar nergens een oplossing gevonden.

Ik heb altijd een ethernetkabel gebruikt voor mijn computer maar nu zou ik toch graag mijn pc via wifi laten verbinden, hoe doe ik dit? 

 

Alvast bedankt!

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze


@raskit  schreef:

Hallo,

Ik heb wat rondgezocht maar nergens een oplossing gevonden.

Ik heb altijd een ethernetkabel gebruikt voor mijn computer maar nu zou ik toch graag mijn pc via wifi laten verbinden, hoe doe ik dit? 

 

Alvast bedankt!


Daarvoor heb je twee dingen nodig:

  1. Een router die een WiFi signaal uitstuurt
  2. Een WiFi ontvanger in het toestel dat je wil verbinden. Als het om een PC gaat is dat meestal een insteekkaart, maar er bestaan ook USB versies. Er zijn zelfs PC's die ook WIFi ingebouwd hebben

Als het dus over uw PC gaat moet je eerst zien uit te vissen of er een WiFi kaart in uw PC zit. Indien niet, een insteekkaart aanschaffen of een USB versie om in te pluggen.

Daarna is het kwestie van een WiFi netwerk op te zetten op uw router en uw PC daarop in te loggen.

 

Indien je daar nog vragen over hebt, laat maar horen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
Cdt24801
Wijze
Wijze


@raskit  schreef:

Hallo,

Ik heb wat rondgezocht maar nergens een oplossing gevonden.

Ik heb altijd een ethernetkabel gebruikt voor mijn computer maar nu zou ik toch graag mijn pc via wifi laten verbinden, hoe doe ik dit? 

 

Alvast bedankt!


Daarvoor heb je twee dingen nodig:

  1. Een router die een WiFi signaal uitstuurt
  2. Een WiFi ontvanger in het toestel dat je wil verbinden. Als het om een PC gaat is dat meestal een insteekkaart, maar er bestaan ook USB versies. Er zijn zelfs PC's die ook WIFi ingebouwd hebben

Als het dus over uw PC gaat moet je eerst zien uit te vissen of er een WiFi kaart in uw PC zit. Indien niet, een insteekkaart aanschaffen of een USB versie om in te pluggen.

Daarna is het kwestie van een WiFi netwerk op te zetten op uw router en uw PC daarop in te loggen.

 

Indien je daar nog vragen over hebt, laat maar horen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
raskit
Veteraan verkenner

Ok bedankt, ik dacht dat ik dat sowieso wel had maar blijkbaar niet, vind niks van draadloze verbindingen.

Dan ga ik eens kijken voor zo'n usb, en dan keer ik terug 😋

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@raskit 

Wat voor PC heb je? Dan kunnen we eens in de specs kijken of er inderdaad niks inzit.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
raskit
Veteraan verkenner

Een die zelf in elkaar gestoken is (maar niet door mij)

Bon, de reden waarom ik het wou was om de chromecast ook via de pc te gebruiken, nu gebruik ik een hdmi kabel.

Nu twijfel ik wel om het te doen aangezien een ethernetkabel me nog altijd wel beter lijkt.

Dus even een zijvraag; kan het kwaad om de chromecast uit te trekken, een keer per week ofzo? Want dan lijkt het me beter om die kabel gewoon even te wisselen als het nodig is...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen