Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 02-03-19 13h09
Antwoorden: 14 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Ik heb wat rondgezocht maar nergens een oplossing gevonden.
Ik heb altijd een ethernetkabel gebruikt voor mijn computer maar nu zou ik toch graag mijn pc via wifi laten verbinden, hoe doe ik dit?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@raskit schreef:
Hallo,
Ik heb altijd een ethernetkabel gebruikt voor mijn computer maar nu zou ik toch graag mijn pc via wifi laten verbinden, hoe doe ik dit?
Alvast bedankt!
Daarvoor heb je twee dingen nodig:
Als het dus over uw PC gaat moet je eerst zien uit te vissen of er een WiFi kaart in uw PC zit. Indien niet, een insteekkaart aanschaffen of een USB versie om in te pluggen.
Daarna is het kwestie van een WiFi netwerk op te zetten op uw router en uw PC daarop in te loggen.
Indien je daar nog vragen over hebt, laat maar horen.
@raskit schreef:
Hallo,
Alvast bedankt!
Daarvoor heb je twee dingen nodig:
Als het dus over uw PC gaat moet je eerst zien uit te vissen of er een WiFi kaart in uw PC zit. Indien niet, een insteekkaart aanschaffen of een USB versie om in te pluggen.
Daarna is het kwestie van een WiFi netwerk op te zetten op uw router en uw PC daarop in te loggen.
Indien je daar nog vragen over hebt, laat maar horen.
Ok bedankt, ik dacht dat ik dat sowieso wel had maar blijkbaar niet, vind niks van draadloze verbindingen.
Dan ga ik eens kijken voor zo'n usb, en dan keer ik terug 😋
Een die zelf in elkaar gestoken is (maar niet door mij)
Bon, de reden waarom ik het wou was om de chromecast ook via de pc te gebruiken, nu gebruik ik een hdmi kabel.
Nu twijfel ik wel om het te doen aangezien een ethernetkabel me nog altijd wel beter lijkt.
Dus even een zijvraag; kan het kwaad om de chromecast uit te trekken, een keer per week ofzo? Want dan lijkt het me beter om die kabel gewoon even te wisselen als het nodig is...