annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Extra COAX verdeler nodig

Topic gestart op: 25-02-20 14h24

Antwoorden: 4 antwoorden

wes81
Aspirant verkenner

Extra COAX verdeler nodig

Hallo,

Vorige jaar heeft een orange technieker mijn aansluiting voorzien op me nieuw adres. Nu is het zo
dat ik 5 coax aansluitingen heb. De COAX verdeler staat maar 4 toe + 1 voor ingang van de modem. Nu
de vraag is. Is er een mogelijkheid om een 2de COAX verdeler laten bij te plaatsen zodat ik me 5de COAX
aansluiting ook kan gebruiken.

Groetjes,

 

Wesley

Labels (1)
4 ANTWOORDEN 4
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo,

Vorige jaar heeft een orange technieker mijn aansluiting voorzien op me nieuw adres. Nu is het zo
dat ik 5 coax aansluitingen heb. De COAX verdeler staat maar 4 toe + 1 voor ingang van de modem. Nu
de vraag is. Is er een mogelijkheid om een 2de COAX verdeler laten bij te plaatsen zodat ik me 5de COAX
aansluiting ook kan gebruiken.

Groetjes,

 

Wesley

Ugh @wes81,

Orange plaatst geen extra Coaxverdelers, misschien kan je een electriciën direct hiervoor aanspreken.

Totem's zonnegroeten,

Totem

0 pluimen
mbbs1024
Veteraan verkenner

Probeer eerst die coax splitter zoals in een eerdere post aangegeven, die kost praktisch niets.

Als dat niet werkt, zal je een antenneversterker moeten bijplaatsen, en die zijn er met meerdere uitgangen.
Vergeet wel niet om ongebruikte uitgangen af te sluiten met een correcte afsluitweerstand, als je dat niet doet, krijg je reflecties waardoor je signaal overal slechter wordt.
Dit alles kan je op dezelfde site vinden als die coax splitter.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ik zou het eens proberen @wes81 
De NUI heeft 4 uitgangen. 2 van 4db en 2 van 0db
Een coax splitter ( niet de goedkoopste) zetten op een uitgang van 4 db

https://www.allekabels.be/antenne/coax_splitter.html

@patrick2? denk je dat dit kan ?

patrick2
Wijze
Wijze

@wes81  dus eigenlijk wil je een tweede NIU hebben voor nog eens een extra tv aan te sluiten ?

Dan ga je denk ik teleurgesteld worden. Het is namelijk zo dat als er meer dan 4 tv's gaan moeten worden aangesloten onder meerdere NIU'S dan hebben we het over een multi aansluiting. Een multi aansluiting is voor een B&B of een hospitaal of hotel enz. In een normaal gezin komt dit niet voor ( toch nog nooit gezien ) dus daarom wordt dit ook niet gedaan.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen