annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fair use policy - uren op website niet correct?

Topic gestart op: 27-07-24 14h44

Antwoorden: 7 antwoorden

KleineDieter
Aspirant verkenner

Fair use policy - uren op website niet correct?

Hey,

Mijn piekverbruik is vandaag toegenomen tussen 11 en 14u (ik weet niet wanneer) vandaag. Dit terwijl het tussen middernacht en 11 niet toegenomen was. Op de website staat enkel tussen 17u en 24u

Graag feedback zodat ik zeker de olympische spelen kan kijken de komende weken.

 

Bedankt.

 

mvg

Dieter

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
kevunster
Veteraan verkenner

De Fair Use Policy voor de piekuren ligt momenteel op 3000GB. Ge moet toch al flink zot doen wil je dit halen. 🙂

De Fair Use Policy wordt toegepast tijdens piekuren (17:00-23:59 uur). Bij overschrijding van het normale surfvolume wordt de bandbreedte beperkt tot 20 Mbps downstream en 2 Mbps upstream. De maandelijkse fair use limiet bedraagt 3 TB, wat overeenkomt met circa 430 uur 4K-streaming.

In de daluren (00:00-16:59 uur) wordt de bandbreedte niet beperkt. Tijdens piekuren kan je alle diensten blijven gebruiken, zij het met een verminderde snelheid, voldoende voor bijvoorbeeld SD-streaming op één apparaat.

Onthoud dat de tellers NIET live worden bijgewerkt en doorgaans een kleine 24 uur kunnen achterlopen. 

 

0 pluimen
KleineDieter
Aspirant verkenner

Hey, dat is de schijfgrootte van 1 van mijn klanten die ik op regelmatische basis moet back uppen. Dus ik zit op maandelijkse basis wel heel wat boven 3TB. Maar voor orange gekozen deels omdat het dezelfde dal- en piekuren heeft als telenet waar dit wel goed werkte. Zie hieronder de teller die op 2/8 begint en ik heb om 15u al een piekverbruik gehad, dus voor de start van het piekuren...

orange.png

0 pluimen
kevunster
Veteraan verkenner

Dit lijken me oude screenshots aan de data te zien? Zoals eerder vermeld, het verbruik wat je ziet loopt achter (wel niet zo lang als hier lijkt haha). Vergelijk het met het 4G-verbruik. Dit loopt ook achter. Ook bij Telenet zit hier trouwens een vertraging op kan ik je met volle zekerheid zeggen. 

Is er een aparte router aanwezig? Eventue kan je hier manueel de data in uitlezen om zelf een berekening te maken ter controle?

0 pluimen
KleineDieter
Aspirant verkenner

Ja ik had de screenshot genomen omdat deze éénduidig toonde dat de data meting niet klopte van orange, vandaar op de eerste dag van de telling. 

Mijn eigen router gaf die dag aan dat er inderdaad 1.9TB voor 12u smiddags en 0.45TB na 12u smiddags gedaan werd. Vandaar mijn vermoeden dat de tellers van niet van 00-17h staan, maar van 17h-00h (op de website). Wat niet betekent dat de tellers waarop smallband bepaald worden niet juist zijn natuurlijk.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen