annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fix phone niet geschikt voor alarmen?

Topic gestart op: 08-07-18 20h32

Antwoorden: 18 antwoorden

ToMiKoN
Ervaren verkenner

Fix phone niet geschikt voor alarmen?

OPGELOST

Uch,

Bij familie van mij woont een oudere grootouder in. Ze heeft een personenalarm (knopje als ze valt of hulp nodig heeft). Nu heeft ze een Telenet modem met een soort batterij achter wanneer deze uitvalt zodat de vaste lijn kan blijven werken.

Ik vroeg mij af of ze ook kunnen Love met fix phone nemen? Want op de pagina staat dat Love niet overeen kan met fax systemen en alarmen. Maar wat bedoelt mijn juist met alarmen? Personen alarmen, inbraak alarmen ... dat is niet duidelijk voor mij.

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/fixedphone

Bedankt als iemand hier meer info over heeft.

(ik vond geen aparte sectie voor fix phone in dit forum, daarom post ik het onder internet)

 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

de vaste lijn is inderdaad niet koppelbaar aan alarmen in welke vorm ook . Vraag me niet de juiste exacte technische redenen maar denk dat het gewoon komt omdat er geen modem battrypack te verkrijgen is waardoor er geen soort backup is als de stroom uitvalt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
18 ANTWOORDEN 18
JeanLoyens
Ervaren verkenner


@Jerre  schreef:

Hallo @TomN,

Als de alarmcentrale gewoon uitbelt en een opgenomen bericht afspeelt dan werkt dit perfect met VoIP. DTMF werkt ook, een dataverbinding (beheer vanop afstand...) niet (of enkel op zeer lage snelheid en zonder compressie). Een GSM signaal kan ook gestoord worden maar dan moet je dichtbij de centrale geraken.


Goede avond. Volgens u zou het gewoon moeten werken zonder een of andere aanpassing? Ik poog nog even uit te leggen wat ik ervan denk te weten: mijn ouder type alarm (19 jaar oud) gebruikte een analoge lijn (ik dacht dat ik die had bij Telenet, anders als wat ik las van TomN, die hier ook reageerde) om uit te bellen. Op mijn gsm zag ik dan een oproep van mijn thuisnummer en als ik opnam hoorde ik enkel wat toontjes (dus geen bericht), waardoor ik wist dat het mijn alarm was. Ik zou dus graag willen weten of zonder verdere aanpassingen toch mogelijk zou zijn dat mijn alarm me (als het internet dan werkt natuurlijk) zou kunnen opbellen, al is het nu geen analoge telefoonlijn meer. Indien het zou moeten werken, zullen ze toch wellicht iets moeten wijzigen, want ik heb het al geprobeerd door thuis het alarm even te laten afgaan, maar ik kreeg dus geen oproep op mijn gsm. Als ik weet wat ik de mensen van het alarm zou kunnen vertellen (ze komen volgende maand toch voor het jaarlijks onderhoud), dan spaart me dat die modulekosten uit en het zou top zijn natuurlijk. Tot slot: mijn alarm heeft wel een backup batterij voor wanneer de spanning wegvalt, maar ik begrijp ook dat dit geen zin heeft, wanneer het internet niet meer werkt door de spanningsval. Dank voor jullie reacties. Vriendelijke groeten, Jean Loyens

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@JeanLoyens,

Die pieptonen hoog laag hoog laag... zoiets, dat is een gewoon telefoongesprek en werkt ook met VoIP.

Als de lijn van 120€/jaar + aankoop noodvoeding + elektrisch verbruik 20€/jaar enkel voor het alarm zou dienen dan is het misschien interessanter om voor de GSM module met het gratis abonnement te gaan.

 

JeanLoyens
Ervaren verkenner

Dank jullie wel voor de info. De vaste telefoonlijn dient bij ons effectief nog om te bellen en gebeld te kunnen worden, dus het was zeker niet in functie van het alarm dat we een vaste lijn hebben. Het was alleen leuk geweest dat we zonder extra kosten (de module plus een simkaart) het alarm eraan zouden kunnen koppelen. Het is door alles (gsm/internet/telefoon en tv) om te zetten naar Orange dat ik 21,5 Euro per maand uitspaar (31,5 indien ik een iets trager internet neem). Met de aanschaf van die VoIP module plus simkaart voor het alarm is mijn voordeel van het eerste jaar weg.

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@JeanLoyens 

Dan is het interessanter om het alarmsysteem op de Orange telefoonlijn aan te sluiten.
Met een UPS kan je ervoor zorgen dat Orange internet en telefoon blijft werken tijdens een stroompanne.
Op de UPS sluit je de voeding van de Telenet netwerkverdeler, Orange Modem en Orange ATA aan.

APC Back-UPS BX700U-GR

0 pluimen
thomasdb
Aspirant verkenner

Jerre

ben je zeker dat de telefoonlijn dan werkt op het alarm?

de meesten zeggen van niet

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen