Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
JeanLoyens
Gewaardeerd verkenner

Re: Fix phone niet geschikt voor alarmen?

Dank jullie wel voor de info. De vaste telefoonlijn dient bij ons effectief nog om te bellen en gebeld te kunnen worden, dus het was zeker niet in functie van het alarm dat we een vaste lijn hebben. Het was alleen leuk geweest dat we zonder extra kosten (de module plus een simkaart) het alarm eraan zouden kunnen koppelen. Het is door alles (gsm/internet/telefoon en tv) om te zetten naar Orange dat ik 21,5 Euro per maand uitspaar (31,5 indien ik een iets trager internet neem). Met de aanschaf van die VoIP module plus simkaart voor het alarm is mijn voordeel van het eerste jaar weg.

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@JeanLoyens 

Dan is het interessanter om het alarmsysteem op de Orange telefoonlijn aan te sluiten.
Met een UPS kan je ervoor zorgen dat Orange internet en telefoon blijft werken tijdens een stroompanne.
Op de UPS sluit je de voeding van de Telenet netwerkverdeler, Orange Modem en Orange ATA aan.

APC Back-UPS BX700U-GR

0 pluimen
JeanLoyens
Gewaardeerd verkenner

@Jerre  schreef:

Dan is het interessanter om het alarmsysteem op de Orange telefoonlijn aan te sluiten.

Goede avond, excuseer me als ik het niet goed begrijp, maar ... hoe kan ik het alarm (laten) aansluiten op de Orange telefoonlijn zonder toevoeging van die module? Het systeem werkte (belde me op) toen de lijn nog van Telenet was en na de omschakeling niet meer. Zelf heb ik niets aan het alarm gewijzigd. Het werkt gewoon niet meer. Ik wijtte dat aan de uitleg op de Orange site, waar stond dat de optie "fixed phone" niet werkt met alarmen en faxapparaten, zie het witte kadertje hier: https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/vaste-telefoon Dus tenzij je bedoelt om wel die module erbij te kopen, graag wat uitleg wat je anders bedoelt. Sorry dat ik het niet goed begrijp en dank voor je geduld.

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Goede avond @JeanLoyens ,

Als de telefoonkabel van de binneninstallatie op de Cisco SPA112 ATA werd aangesloten dan zou alles moeten werken zoals het was met Telenet.
Kan je eens kijken wat er op de "Phone 1" aansluiting van de Cisco SPA112 ATA zit.

0 pluimen
JeanLoyens
Gewaardeerd verkenner

@Jerre  schreef:

Goede avond @JeanLoyens ,

Kan je eens kijken wat er op de "Phone 1" aansluiting van de Cisco SPA112 ATA zit.

Hallo Jerre, de operator heeft de telefoonplug idd. aangesloten op "Phone 1". De telefoon werkt ook gewoon hoor. Het is enkel het alarm dat niet (meer) werkt via de telefoonlijn. Zoals vermeld zal ik het aan de alarmtechnicus vragen dat ie er eens naar kijkt begin september.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen