annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fixed IP Out of range probleem

Topic gestart op: 14-12-20 22h31

Antwoorden: 3 antwoorden

meerweten
Gewaardeerd verkenner

Fixed IP Out of range probleem

Hey allen,

 

Ik ben mijn netwerk aan het voorzien van een paar fixed IP's
Momenteel heb ik het subnet ingesteld op 192.168.0.0/23 dus zowel gebruik van de 192.168.0.x als 192.168.1.x.
Een fixed ip instellen op het device gaat zonder problemen in beide.
Maar op de router kan ik enkel een fixed ip instellen op het subnet 192.168.0.0/24.

Iemand hier een oplossing voor?
Aangezien het gaat om test installaties is het niet altijd interesant om heel de tijd het ip manueel in te moeten typen aangezien er meestal geen scherm aan de server hangt.

2020-12-14 22_12_33-Fixed IP Assignation.png

Labels (2)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
JeroenED
Ervaren verkenner

Hallo,

Wat je hier probeert te doen is technisch onmogelijk. Met de optie die je toont stel je namelijk geen fixed IP in, maar een DHCP reservatie. Voor de end-user komt het op hetzelfde neer, maar het ene is device-side, het andere modem-side.

Doordat de router heeft slechts 1 netwerk heeft (welke standaard 192.168.0.0/24 is) kan je dus geen IP's instellen buiten dit netwerk. Als je IP's buiten het bereik van de router wilt instellen moet je dit oftewel op de devices zelf doen, of je moet een eigen router kopen waar je dan wel meerdere netwerken kan op instellen.

Houd er ook rekening mee dat de devices buiten het netwerk van de router niet naar buiten zullen kunnen aangezien ze geen weet hebben hoe de router moeten bereiken.

meerweten
Gewaardeerd verkenner

Iemand die hier een oplossing voor weet?

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ugh @meerweten ,

 

Hiervoor laat je best een dossier aanmaken bij de technische dienst. Bel gerust met het 5000-nummer of stuur een bericht per Facebook of Twitter aan het Webcare team.

 

Totem's groetjes,

Totem

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen