annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox vast IP adres

Topic gestart op: 22-09-19 11h32

Antwoorden: 2 antwoorden

goodoldjack12
Aspirant verkenner

Flybox vast IP adres

Ik zou graag port-forwarden op mijn flybox en daar heb ik dus een publiek IP-adres voor nodig, wat nu niet het geval is. 

Heb zojuist naar orange gebeld en daar zeiden ze dat ze me niet kunnen helpen en dat ik naar een shop moet, omdat ze daar meer technische kennis hebben hierover.

Met alle respect voor de personen aan de telefoon geloof ik hier weinig van. Ze zullen gedacht hebben dat ik hulp nodig heb met configuratie, terwijl Orange iets voor mij moet configureren. 

 

Ik vroeg me dus af of iemand mij in de juiste richting kan wijzen voor zo'n adres te bemachtigen. 

 

Labels (2)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
walterBE
Veteraan verkenner

Je zou Orange zover moeten krijgen dat ze het profiel van de Flybox willen aanpassen om de APN voor business klanten te gebruiken. Dan het je een publiek IPv4 adres. Weet niet of dat een vast-IP is maar dat is een goed begin. Beter dan nu.

Voor zover je een medewerker aan de lijn kunt krijgen die begrijpt waarover je het hebt zal dat niet eenvoudig zijn. Ik heb weet van een situatie waar een medewerker van Orange dat heeft willen doen maar dat was een beetje speciaal. Dat was een klant die zijn Flybox bijna niet gebruikte buiten zeer beperkt op een aantal festivals als datalink-up voor iets. Publiek IP-adres was daarvoor nodig.

Dat men in een Orange-shop u zal kunnen helpen is belachelijk. Mijn ervaring met Orange shops is dat je al blij mag zijn als de medewerker uit de opbergruimte wil komen en stoppen met presoonlijke telefoontjes te doen terwijl je als klant aan het wachten bent om geholpen te worden.

Als ik van u was;

- of neem een andere internetoplossing

- of je zou kunnen proberen een technische constructie op te bouwen via een VPN-verbinding. Computer achter de Flybox die gaat verbinden naar andere locatie die wel een publieke IP-adres heeft zonder poortblokkeringen en via die verbinding de traffiek routeren.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@goodoldjack12  ik ben niet helemaal zeker maar denk niet dat het gaat om een portforwarding uit te voeren op de flybox. Op de ' vaste modem ' gaat het wel maar de flybox denk ik zelf van niet. Probeer anders eens de vraag via facebook te stellen daar antwoorden ze wat sneller en kunen ze kijken of het mogelijk is.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen