Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Gino123456
Gewaardeerd verkenner

WiFi 1ste verdieping traag

Hoi, 

graag raad, beneden verdieping heb ik goede WiFi. Ga ik naar boven 1ste verdieping heb ik slechte WiFi. Kan zelfs geen speelsters uit voeren zo slecht is het soms werkt het maar lang laden. Ik heb 2.4 en 5.0 van elkaar gescheiden. Ik heb al alle kanalen geprobeerd. Onderstaande apparaten zijn verbonden met mijn 2.4 GHz WiFi.

- 2x Nest camera”s streamen constant beelden naar nest cloud. 

Ik wil graag in iets investeren wat goed is . Wat raden jullie aan een router , powerline adapter of mesh systeem.

Labels (3)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
patrick2
Leidende genezer

Re: WiFi 1ste verdieping traag

@Gino123456  zelf heb ik geinvesteerd in een mesch wifi systeem en ben daar zeer tevreden over. Natuurlijk is het geen goedkoop systeem dus moest u wat minder willen of kunnen uitgeven is natuurlijk een powerline met wifi of een router wifi een oplossing. Een accespoint is natuurlijk ook een oplossing die te gebruiken is het is maar net hoeveel u erin wil en kan investeren. 

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@Gino123456 

Het beste en goedkoopste is een UTP kabel naar boven trekken en daar een AP op aansluiten.

The next best thing is een powerline met WiFi client.

Van repeaters blijf je best af, dat werkt zelden goed.

Voor uw situatie is een mesh systeem zwaar overkill.

Een tweede router is hier geen optie, dat is voor niks nodig en brengt enkel maar bijkomende instellingen en de daarbijbehorende problemen met zich mee. Een AP is speciaal voor situaties als de uwe bedoeld.

0 pluimen
Gino123456
Gewaardeerd verkenner

Het beste en goedkoopste is een UTP kabel naar boven trekken en daar een AP op aansluiten, 

welke AP Kan ik hier het beste voor kopen ?

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@Gino123456  schreef:

Het beste en goedkoopste is een UTP kabel naar boven trekken en daar een AP op aansluiten, 

welke AP Kan ik hier het beste voor kopen ?

Dat hangt ervan af wat je behoeften zijn. Er zijn al eenvoudige AP's die slechts één band hebben (de 2,4 GHz is dat dan). Als je de 5 GHz niet nodig hebt is zo eentje dus al voldoende. En voor minder dan €30 heb je al zo een ding: hier een voorbeeld

Dan heb je de hogere stap, die hebben beide aan boord, maar niet gelijktijdig; daar moet je kiezen welke je gaat gebruiken (en kunt altijd, indien behoefte, wisselen van band).

Tenslotte heb je de hoogste stap, die kunnen beide banden gelijktijdig bedienen.

In alledrie de categorieën heb je dan natuurlijk verschillende modellen met telkens meer capaciteit of mogelijkheden. Zo bvb de ethernetpoorten, die kunnen 100 MBit zijn of 1 GBit zijn, en van die dingen. Ook de throughput van de WiFi kan hoger of lager zijn naargelang de aanwezige standaard (N of AC of ...)

Heb je enkel behoefte aan extra WiFi en is 2,4 GHz in de N band voldoende: ga dan voor de eenvoudigste, al de rest is weggegooid geld. Maar dat moet jij natuurlijk zelf uitmaken wat je wenst.

Natuurlijk niet vergeten dat je een UTP kabel moet trekken van aan uw modem/router tot aan de verdieping waar je hem wil plaatsen.

Veel succes !

0 pluimen
Gino123456
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801 @patrick2  Welke ap kan ik het beste kopen voor boven te hangen met uto kabel ?  Ik meen precies dat ik met Telenet toch een beter dekking had en sneller zou dat kunnen ? 

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@Gino123456  schreef:

@Cdt24801 @patrick2  Welke ap kan ik het beste kopen voor boven te hangen met uto kabel ?  Ik meen precies dat ik met Telenet toch een beter dekking had en sneller zou dat kunnen ? 

Er zijn nog overstappers die die indruk hebben ... Dat kan natuurlijk enkel bevestigd of ontkend worden aan de hand van concrete metingen, en die zijn er meestal niet ....

Wat de keuze van AP betreft: daar is het aan jou om uw eisen duidelijk te stellen: single band, dual band of dual simultane band, WiFi N, AC of nog beter ... En natuurlijk welk budget je ervoor wil vrijmaken.

0 pluimen
Gino123456
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801 @patrick2  

Ik heb me de TP link deco m5 mech gekocht.

welke instellingen kan ik het beste in de Orange modem aanpassen want ik heb begrepen dat je de Orange modem niet in bridg mode kunt zetten ? Ik heb de deco m5 nu op accespoint gezet. Ook zou ik willen weten of het veel zin heeft om naar Telenet over te stappen aangezien ik toch de m5 deco ga gebruiken en niet te Telenet modem. 

0 pluimen
Cdt24801
Aspirant sjamaan

@Gino123456 

Wanneer je een AP aansluit moet je helemaal niks wijzigen of aanpassen in uw modem/router van Orange. Daarom dat een echt AP de eenvoudigste en goedkoopste oplossing was ...

Je hebt uw Deco op AP mode geplaatst. Dan hoef je dus ook helemaal niets aan te passen aan de router van Orange. Enkel een UTP kabel trekken van aan de Orange modem/router tot aan de Deco.

Overstappen naar telenet of niet is hier totaal niet relevant. Dat het nu Orange is of Telenet, een modem/router moet er steeds zijn. Een AP op zich is niet voldoende. Het is natuurlijk een andere zaak wanneer je naar Telenet overgaat en daar een modem-only vraagt. In dat geval moet de Deco niet in AP modus maar wel in router modus gezet worden.

Ik vraag me wel af waarom je die keuze gemaakt hebt. In uw situatie was een eenvoudig AP voldoende geweest en veel goedkoper. Maar goed, ieder maakt zijn eigen keuzes en dat dient gerespecteerd te worden.

0 pluimen
Gino123456
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801 

ik heb de m5 genomen omdat ik ook in de tuin WiFi wou😂  dus als ik naar Telenet overstap en een modem only vraag heb meer aan mijn deco systeem ? Ik heb wel aan de router van de deco m5 maar 2utp ingangen zitten want ik heb gehoord dat bij een modem only maar 1 utp ingang werkt die wat naar de router gaat. Dus als ik bij Orange of Telenet ben van snelheid ga ik geen verschil merken met mijn deco m5 ? 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen