annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen Ethernet poorten

Topic gestart op: 16-01-23 19h14

Antwoorden: 6 antwoorden

tim4
Gewaardeerd verkenner

Geen Ethernet poorten

Hallo

Ik verhuis binnenkort naar een huis waar nog nooit internet is geweest.

Wel hebben we een aansluiting op het distributie netwerk (coax), Mede daarom koos ik voor Orange (die gebruik maakt van dit distributienetwerk). Nu vroeg ik mij af of dit een probleem is aangezien deze website vermeld dat ik wel ethernet poorten nodig heb.

tim4_0-1673892547929.png

Ik dacht dat dit wel ging kunnen als de modem en router dan gewoon op dezelfde plaats worden gezet zodat er geen ethernet kabel moet getrokken worden door de muren naar de woonkamer, ben ik correct? De beschrijving op de website deed mij twijfelen.

Labels (2)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Cdt24801
Wijze
Wijze

Het toestel dat Orange bij u eventueel zal installeren is een combinatietoestel: daar zit een modem, een router en een switch in. Je hoeft dus geen kabel van de modem naar de router te voorzien.

Het nadeel hiervan is dan wel dat uw router noodzakelijkerwijze ook daar staat waar uw modem geplaatst wordt (aangezien het dus één toestel is). En dat is niet noodzakelijk de meest gunstige plaats voor de router. Het zou immers goed mogelijk zijn dat de WIFi vanuit die locatie niet overal in uw woning sterk genoeg zal zijn.

Wanneer het trekken van kabels een issue is voor u kan je eventueel ervoor opteren om een mesh wifi systeem doorheen uw woning te installeren. Werken met een set (of meerdere) powerlines kan ook.

Wanneer je meer gedetailleerde info wenst zou ik toch willen vragen om uw situatie en wensen meer concreet te beschrijven.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


tim4
Gewaardeerd verkenner

Vriendelijk bedankt! Dit bevestigt mijn vermoeden en beantwoord al mijn vragen.

Er loopt een coax kabel tot in de woonkamer, dus de modem en router kunnen beide daar geplaatst worden. Ik maak me dus geen zorgen over ongunstige plaatsing van de router en slecht wifi bereik 🙂

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@tim4 

Daar moet je toch voorzichtig mee zijn. Waar komt de coax de woning binnen? Is dat in de living? Of komt die eerder binnen en is die dan verder getrokken tot in de living?

Het zou namelijk goed kunnen dat de installateur beslist van de modem/router te plaatsen daar waar de hoofdkabel de woning binnenkomt. Als dat niet de living is ...

Of je daarover kunt onderhandelen met de installateur weet ik niet. Ik ken de regels van Orange op dat punt niet.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
tim4
Gewaardeerd verkenner

Zal het bij hen eens navragen, hoofdkabel komt binnen in garage en wordt doorgetrokken naar living (en boven).

Zou mij toch slechte service lijken om dat niet te doen in de living, tenzij dat extra werk is? Maar lijkt me sterk.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen