annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Guest Wifi

Topic gestart op: 07-02-20 16h22

Antwoorden: 15 antwoorden

Peveer
Ervaren verkenner

Guest Wifi

Ik lees hier her en der dat het gastennetwerk of guest-wifi kan gebruikt worden.

Hoe kan ik dit activeren? 

Labels (2)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
Bogaert
Aspirant verkenner

Bij ons staat dat in het love mapje. 
onze gewone login en de login voor gasten

Cdt24801
Wijze
Wijze


@Peveer  schreef:

Ik lees hier her en der dat het gastennetwerk of guest-wifi kan gebruikt worden.

Hoe kan ik dit activeren? 


Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat zoiets enkel kan als je een eigen router gebruikt. De standaard modem/router combinatie van Orange heeft deze mogelijkheid niet aan boord voor zover ik weet.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Toch wel, @Cdt24801 Ik heb een Siligence modem.  Die hebben zeker een guest netwerk

Voordeel daar van is dat het een apart network is (192.168.2.xxx) Als je daar opzit kun je niet aan de modem noch aan de andere aparaten die op de 192.168.0.xxx zitten

De guest wifi heeft een 2.4 en een 5Ghz band

 

@Peveer Je kunt best inloggen, liefst bekabeld, op je modem 192.168.0.1

Het password voor de admin login staat op het etiket dat onderaan de modem is gekleefd

Ingeval de guest wifi nog niet geactiveerd is kan je hem daar activeren 

Normaal is de guest wifi  al actief ( SSID zal iets zijn van Guest-Orange-1224d4)

Daar vind je ook het password van de guest wifi.  Er is er 1 voor de 2.4 Ghz band en 1 voor de 5Ghz band

 

Peveer
Ervaren verkenner

allen,

hartelijk dank voor de tips, maar ik vrees dat mijn kabelmodem al te oud is. In de instellingen kan ik de items immers niet terugvinden. Ik ben al een vrij vroege klant van de Orange-internet-oplossing. Als merk kan ik enkel CBN terugvinden. Ook op mijn infofiche heb ik geen vermeldingen van guest-wifi.
Dus ik vrees dat mijn configuratie al te oud is.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Gregory 

Daarom ook dat ik schreef "ik kan me vergissen" en "voor zover ik weet", nietwaar 😉

En de klanten die een Compal modem hebben? Hoe zit het daarmee?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen