Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-02-20 16h22
Antwoorden: 15 antwoorden
Bij ons staat dat in het love mapje.
onze gewone login en de login voor gasten
@Peveer schreef:
Ik lees hier her en der dat het gastennetwerk of guest-wifi kan gebruikt worden.
Hoe kan ik dit activeren?
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat zoiets enkel kan als je een eigen router gebruikt. De standaard modem/router combinatie van Orange heeft deze mogelijkheid niet aan boord voor zover ik weet.
Toch wel, @Cdt24801 Ik heb een Siligence modem. Die hebben zeker een guest netwerk
Voordeel daar van is dat het een apart network is (192.168.2.xxx) Als je daar opzit kun je niet aan de modem noch aan de andere aparaten die op de 192.168.0.xxx zitten
De guest wifi heeft een 2.4 en een 5Ghz band
@Peveer Je kunt best inloggen, liefst bekabeld, op je modem 192.168.0.1
Het password voor de admin login staat op het etiket dat onderaan de modem is gekleefd
Ingeval de guest wifi nog niet geactiveerd is kan je hem daar activeren
Normaal is de guest wifi al actief ( SSID zal iets zijn van Guest-Orange-1224d4)
Daar vind je ook het password van de guest wifi. Er is er 1 voor de 2.4 Ghz band en 1 voor de 5Ghz band
allen,
hartelijk dank voor de tips, maar ik vrees dat mijn kabelmodem al te oud is. In de instellingen kan ik de items immers niet terugvinden. Ik ben al een vrij vroege klant van de Orange-internet-oplossing. Als merk kan ik enkel CBN terugvinden. Ook op mijn infofiche heb ik geen vermeldingen van guest-wifi.
Dus ik vrees dat mijn configuratie al te oud is.
Daarom ook dat ik schreef "ik kan me vergissen" en "voor zover ik weet", nietwaar 😉
En de klanten die een Compal modem hebben? Hoe zit het daarmee?