Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-09-18 17h08
Antwoorden: 11 antwoorden
Ik ben in augustus klant geworden van Orange,
alles is vlot verlopen, digitale TV werkt zoals het hoort ( enkel bij het veranderen van kanaal is er een vertraging van beeld en geluid, na 5 sec is dit weer normaal).
Internet beneden en wifi werken correct, enkel op de 2e verdieping waar mijn bureau staat met de pc, waarop ik werk en game werkt het internet niet naar behoren.
Deze is verbonden met een power adapter, dit heeft altijd goed gewerkt maar sinds de overschakeling naar Orange heb ik heel de tijd problemen.
Ik heb een paar tests gedaan en heb duidelijk packet loss, mijn internet pauzeert dus even en ik word gedisconnect op alles. Vervelend als je zit te werken, op het 2e scherm naar streams kijkt of muziek of als ik aan het online gamen ben.
Heb de power adapters en modem eens gereset, toen was het een uur of 2 goed maar daarna weer hetzelfde probleem.
Aan wat zou dit liggen ? Want met Telenet had ik dit probleem niet via de power adapters.
Hoi @Ebuzola,
Het is moeilijk te bepalen waar dit vandaan komt. Het beste om problemen op te lossen is doormiddel van uitsluiting.
Heb je al eens een ping test uitgevoerd vanop je PC naar je PLC IP waarop deze is aangesloten (dus het LAN IP). Op die manier kan je zien of het probleem effectief tussen de modem en de PC ligt of eerder tussen de PC en de powerline. Indien deze test fouten toont, test dan eens met je laptop op die plaats met de netwerkkabel. Ook problemen? Best gewoon eens de netwerkkabel vervangen.
Geen probleem met de laptop daar, kijk eens of na het terugsteken van je netwerkkabel op je PC je nog steeds last hebt. Had je geen fouten, dan kan je zeker zijn dat tussen die twee onderdelen alles vlotjes loopt.
Als je met automatisch adressering werkt en een Windows PC hebt, kan je via de Command Prompt eens volgend commando proberen om de netwerk cache te clearen:
ipconfig /release
ipconfig /renew
Nog steeds problemen? Dan kan je je powerlines eens vanaf 0 herinstellen. Hierdoor synchroniseert alles opnieuw. (Gooit ook oude IP routing uit het geheugen, gewoon herstarten doet dit niet altijd even goed).
Hierna nog altijd problemen, dan bekijk je best eens HOE de powerlines zijn aangesloten. Heb je bijvoorbeeld inmiddels extra stroomverdeeldoosje (kattekop/stroomverdeelblok/...) gebruikt, en steekt je powerline hierop of ervoor. Sowieso is erop slecht, maar ook ervoor kan problemen geven als dit verdeeldoosje niet meer van de jongste is (dus storing kan veroorzaken). Haal dan eens verdeeldoosje weg en probeer eens rechtstreeks. Als dan ok is, dan vervang je dat stroomverdeeldoosje door een nieuwe. Niet ok, eerlijk gezegd dan gaan we eens opnieuw onze koppen bij mekaar moeten steken 🙂
Het is al een hele boterham hé, maar hopelijk geeft een van mijn tips toch een oplossing.