Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-09-18 17h08
Antwoorden: 11 antwoorden
Ik ben in augustus klant geworden van Orange,
alles is vlot verlopen, digitale TV werkt zoals het hoort ( enkel bij het veranderen van kanaal is er een vertraging van beeld en geluid, na 5 sec is dit weer normaal).
Internet beneden en wifi werken correct, enkel op de 2e verdieping waar mijn bureau staat met de pc, waarop ik werk en game werkt het internet niet naar behoren.
Deze is verbonden met een power adapter, dit heeft altijd goed gewerkt maar sinds de overschakeling naar Orange heb ik heel de tijd problemen.
Ik heb een paar tests gedaan en heb duidelijk packet loss, mijn internet pauzeert dus even en ik word gedisconnect op alles. Vervelend als je zit te werken, op het 2e scherm naar streams kijkt of muziek of als ik aan het online gamen ben.
Heb de power adapters en modem eens gereset, toen was het een uur of 2 goed maar daarna weer hetzelfde probleem.
Aan wat zou dit liggen ? Want met Telenet had ik dit probleem niet via de power adapters.
Wifi van de modem, denk zelfs geen internet in het geheel met de modem.
Dochter keek op netflix beneden en smart tv is verbonden met kabel aan modem.
Netflix kreeg error dat er geen connectie was.
Heb dan eens gecontroleerd als ik disconnect en mijn wifi op gsm was ook weg.
Op je vraag : pc is rechtstreeks verbonden met PLC via ethernetkabel. Heb ook al meerdere kabels geprobeerd.
Maar nu het hele internet wegvalt als ik op de pc zit via PLC is dit toch raar?
@Ebuzola Vervelende situatie wat er gebeurd op dit moment. Niemand vind het natuurlijk fijn dat het internet elke keer onderbroken wordt. Is er misschien een mogelijkheid om met een vaste kabel te werken? Dit enkel om eens te testen of uw internet dan ook uitvalt of disconecteerd.
Hier is een van de testen :
|------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |
------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| |
192.168.0.1 - 86 | 10017 | 1431 | 2 | 8 | 588 | 3 | | cust-2-32-110-94.dyn.as47377.net - 1 | 1435 | 1428 | 8 | 20 | 553 | 13 | | 212.65.36.178 - 87 | 10272 | 1426 | 9 | 23 | 240 | 23 | | 212.65.36.141 - 1 | 1435 | 1428 | 10 | 23 | 580 | 16 | | lag-103.ear3.Amsterdam1.Level3.net - 95 | 12622 | 671 | 12 | 23 | 216 | 20 | | ae-239-3615.edge6.Amsterdam1.Level3.net - 1 | 1435 | 1428 | 13 | 25 | 581 | 20 | | BLIZZARD-EN.edge6.Amsterdam1.Level3.net - 1 | 1435 | 1428 | 13 | 26 | 579 | 18 | | ae1-br02-eqam1.as57976.net - 92 | 15473 | 1358 | 21 | 61 | 4628 | 25 | | et-0-0-3-br02-eqpa4.as57976.net - 1 | 1435 | 1428 | 20 | 34 | 573 | 25 | | be2-pe01-eqpa4.as57976.net - 1 | 1435 | 1428 | 21 | 31 | 575 | 25 | | 185.60.114.159 - 1 | 1435 | 1428 | 20 | 32 | 573 | 26 |
Dus heb soms meer dan 86 % a 95 % verlies van data.