annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Heel de tijd packet loss internet

Topic gestart op: 06-09-18 17h08

Antwoorden: 11 antwoorden

Ebuzola
Aspirant verkenner

Heel de tijd packet loss internet

Ik ben in augustus klant geworden van Orange,

alles is vlot verlopen, digitale TV werkt zoals het hoort ( enkel bij het veranderen van kanaal is er een vertraging van beeld en geluid, na 5 sec is dit weer normaal).

Internet beneden en wifi werken correct, enkel op de 2e verdieping waar mijn bureau staat met de pc, waarop ik werk en game werkt het internet niet naar behoren.

Deze is verbonden met een power adapter, dit heeft altijd goed gewerkt maar sinds de overschakeling naar Orange heb ik heel de tijd problemen.

Ik heb een paar tests gedaan en heb duidelijk packet loss, mijn internet pauzeert dus even en ik word gedisconnect op alles. Vervelend als je zit te werken, op het 2e scherm naar streams kijkt of muziek of als ik aan het online gamen ben.

 

Heb de power adapters en modem eens gereset, toen was het een uur of 2 goed maar daarna weer hetzelfde probleem. 

 

Aan wat zou dit liggen ? Want met Telenet had ik dit probleem niet via de power adapters.

 

 

Labels (3)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
TomN
Orange-werknemer

WiFi van de modem of de PLC?

Trouwens, je vaste PC, is die via WiFi verbonden op de PLC of met een kabel?

0 pluimen
Ebuzola
Aspirant verkenner

Wifi van de modem, denk zelfs geen internet in het geheel met de modem.

Dochter keek op netflix beneden en smart tv is verbonden met kabel aan modem.

Netflix kreeg error dat er geen connectie was. 

 

Heb dan eens gecontroleerd als ik disconnect en mijn wifi op gsm was ook weg.

 

Op je vraag : pc is rechtstreeks verbonden met PLC via ethernetkabel. Heb ook al meerdere kabels geprobeerd. 

 

Maar nu het hele internet wegvalt als ik op de pc zit via PLC is dit toch raar? 

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Heeeeeel raar. Mag ik je voorstellen eens te kijken of de verbinding gewoon ook wegvalt ? Een dagje de vaste niet gebruiken en kijken of het probleem blijft, indien ja dan zou ik de klantendienst bellen hoor, want dan heeft het vermoedelijk met iets anders dan de PLCs te maken (of ergens toch een instelling die problemen veroorzaakt, maar dat zal moeilijk worden om via dit forum te bekijken met je).

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Ebuzola Vervelende situatie wat er gebeurd op dit moment. Niemand vind het natuurlijk fijn dat het internet elke keer onderbroken wordt. Is er misschien een mogelijkheid om met een vaste kabel te werken? Dit enkel om eens te testen of uw internet dan ook uitvalt of disconecteerd. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Ebuzola
Aspirant verkenner

Hier is een van de testen : 

 

|------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |

------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| |

192.168.0.1 - 86 | 10017 | 1431 | 2 | 8 | 588 | 3 | | cust-2-32-110-94.dyn.as47377.net - 1 | 1435 | 1428 | 8 | 20 | 553 | 13 | | 212.65.36.178 - 87 | 10272 | 1426 | 9 | 23 | 240 | 23 | | 212.65.36.141 - 1 | 1435 | 1428 | 10 | 23 | 580 | 16 | | lag-103.ear3.Amsterdam1.Level3.net - 95 | 12622 | 671 | 12 | 23 | 216 | 20 | | ae-239-3615.edge6.Amsterdam1.Level3.net - 1 | 1435 | 1428 | 13 | 25 | 581 | 20 | | BLIZZARD-EN.edge6.Amsterdam1.Level3.net - 1 | 1435 | 1428 | 13 | 26 | 579 | 18 | | ae1-br02-eqam1.as57976.net - 92 | 15473 | 1358 | 21 | 61 | 4628 | 25 | | et-0-0-3-br02-eqpa4.as57976.net - 1 | 1435 | 1428 | 20 | 34 | 573 | 25 | | be2-pe01-eqpa4.as57976.net - 1 | 1435 | 1428 | 21 | 31 | 575 | 25 | | 185.60.114.159 - 1 | 1435 | 1428 | 20 | 32 | 573 | 26 |

 

Dus heb soms meer dan 86 % a 95 % verlies van data.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen