annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe internetproblemen oplossen?

Topic gestart op: 23-05-19 10h34

Antwoorden: 9 antwoorden

Osty
Ervaren verkenner

Hoe internetproblemen oplossen?

Ik lees verschillende problemen met internet en wifi op deze forum. Ik heb ook het probleem dat het internet regelmatig uitvalt alsook de wifi. Dit zou een gekend probleem zijn, nu wat kan er aan gedaan worden? Is het mogelijk om dit probleem te verhelpen met een nieuwe modem? zoja zal ik de helpdesk contacten. Graag toch jullie meening en hulp, ik ben wel een leek op het gebied van computers

Bedankt Osty

Labels (3)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Osty
Ervaren verkenner

Bedankt voor de info.

Maar het is toch raar, we hebben een internet radio die in de keuken staat op ongeveer 10m van de modem met 1 baksteen muur er tussen met deurgat.

Regelmatig valt de radio uit, als we deze dichter bij de modem plaatsen blijft die goed spelen.

Dus ik denk toch dat er een probleem met de wifi is.

 

0 pluimen
dre83
Aspirant verkenner

Er zijn meerdere factoren die meespelen bij het wegvallen van wifi of internet.

Zoals al gezegd is het goed om laptops/toestellen met ethernetaansluiting (dus waar je een kabel kan insteken) zo te proberen of ze internet hebben.

Dat de radio betere ontvangst heeft kan ook te maken hebben met de wifi ontvanger in de radio zelf. 
Wanneer je een auto hebt die 500km/h kan rijden, maar je staat om 7u 's morgens op de ring .... 

0 pluimen
Osty
Ervaren verkenner

Ok, zal het deze week nog eens nazien.

Bedankt voor jullie inzet, zal vragen of ze een lijn test kunnen doen

patrick2
Wijze
Wijze

@Osty  het kan een probleem met de wifi zijn maar kan ook zijn dat de muur de wifi te veel tegen houd ondanks de deuropening er tussen. Maar kan ook zijn dat de internet radio op de 5 GHZ verbonden is en aangezien de 5 GHZ een kleiner bereik heeft dan de 2.4 GHZ kan dat ook een oorzaak zijn. U kan altijd een technieker laten komen natuurlijk maar bel altijd eerst de klantendienst he om een meting op uw lijn te laten doen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Osty
Ervaren verkenner

ok bedankt, zal nog eens kijken hoe het ermee zit, als het niet beter is bel ik de klantendienst

bedankt

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen