Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 23-05-19 10h34
Antwoorden: 9 antwoorden
Ik lees verschillende problemen met internet en wifi op deze forum. Ik heb ook het probleem dat het internet regelmatig uitvalt alsook de wifi. Dit zou een gekend probleem zijn, nu wat kan er aan gedaan worden? Is het mogelijk om dit probleem te verhelpen met een nieuwe modem? zoja zal ik de helpdesk contacten. Graag toch jullie meening en hulp, ik ben wel een leek op het gebied van computers
Bedankt Osty
Ik heb een wifi versterker geplaatst in de keuken via een de kabel met een LAN in de stopcontact, heb nu geen probleem meer.
Ik denk te weten dat Orange een update van de software van de modem gedaan heeft. Momenteel werkt het het dus zal het zo blijven
Groeten Osty
@Osty wil eerst even zeggen dat het niet altijd een gekend probleem is. Het komt misschien wat vaker naar voren omdat het het meeste wordt aangehaald. Maar uitvallen van internet of wifi kan verschillende oorzaken hebben. Als uw internet uitvalt kan het zijn dat uw wifi weg valt dus is het logisch dat er geen internet is. Maar u kan ook enkel internet uitval hebben zonder dat de wifi wegvalt. U kan dit altijd nakijken door middel van een vaste kabel of het internet ook daadwerkelijk uitvalt. Als de wifi weg valt is het niet altijd zo dat het van de modem afkomt , veel gebruiken nog een router of een accespoint er tussen. Deze apparaten kunnen ook voor wifi uitval zorgen. Daarom altijd belangrijk specifieer altijd welke wifi er uitvalt of hoe u verbonden bent en wat er tussen pc en modem staat. Dit is makkelijker om als Triber andere Tribers te helpen . Moest u rechtstreeks met de wifi van de modem verbonden zijn kan u in de modem altijd een kanaals aanpassing proberen om te zien of het uw probleem kan oplossen. Probeer de kanalen wel een tijdje te testen omdat pc en andere aparaten de tijd nodig hebben voor de aanpassing. Moest het na een tijd niet helpen en u merkt terug problemen zou ik de klantendienst contacteren en een lijn meting laten doen. Wij kunnen enkel u tips geven en zo goed als mogelijk op weg helpen .