Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 22-11-18 14h15
Antwoorden: 16 antwoorden
Beste,
1) Wij hebben een domotica server draaien welk via poort 443 (https://..) te bereiken is.
Ik heb deze poort geforward, maar zonder succes.
Telkens ik in onze server een publiek adress wil ingeven, blijft deze weergeven dat er geen verbinding mogelijk is.
Niet via WAN IP adress?
Niet via DynDNS?
2) Onze telefooncentrale IP-PABX gebruikt poorten 5060, 40000, 30000
Sinds wij op orange overgeschakeld zijn hebben wij meestal een bezettoon als er ingebeld word (geen aansluiting).
Ook deze poorten zijn geforward, zonder resultaat
Welke poorten staan eigenlijk open?
Graag zo spoedig mogelijk antwoord.
Mvg,
Arch. Dave De Busschere
Beste,
1) Wij hebben een domotica server draaien welk via poort 443 (https://..) te bereiken is.
Ik heb deze poort geforward, maar zonder succes.
Telkens ik in onze server een publiek adress wil ingeven, blijft deze weergeven dat er geen verbinding mogelijk is.
Niet via WAN IP adress?
Niet via DynDNS?
2) Onze telefooncentrale IP-PABX gebruikt poorten 5060, 40000, 30000
Sinds wij op orange overgeschakeld zijn hebben wij meestal een bezettoon als er ingebeld word (geen aansluiting).
Ook deze poorten zijn geforward, zonder resultaat
Welke poorten staan eigenlijk open?
Graag zo spoedig mogelijk antwoord.
Mvg,
Arch. Dave De Busschere
Hello @wip,
Ik ben net als @Jerre benieuwd of er een oplossing gevonden is voor je probleem?
Ik hoor graag van je ;-)!
Tribe erop los!
Groetjes
Assia
Beste, het werkt nog steeds niet.
Heb nu de router in DMZ gezet en alles naar de watchguard Firebox T15 (IP:192.168.2.3) geplaatst.
Hier zijn de poorten geforward:
TCP/UDP 5060 --> 192.168.2.20 (PBX)
TCP/UDP 40000-40999 --> 192.168.2.20 (PBX)
Het gekke is soms werkt het wel en soms niet????
Kan altijd naar buiten bellen, maar inkomende werken soms wel.
Bij Proximus heb ik gelijkaardige problemen opgelost voor klanten, dit betekent dat er een netwerk element is dat poorten dynamisch openzet en sluit (waarschijnlijk je modem, of die firebox).
Als je een uitgaande oproep maakt, wordt automatisch een poort geopend (omdat je telefooncentrale, die zich in je netwerk bevindt, dit initiëert) deze poort blijft een bepaalde tijd openstaan, en na een time-out, wordt de poort automatisch terug gesloten.
Zolang je binnen de time-out periode zit, staat de poort nog open, en kunnen daarom ook inkomende oproepen erdoor komen, na de time-out periode is de poort dicht en kan er niets van extern meer naar binnen, vandaar dat inkomende oproepen soms wel en soms niet doorkomen.
Een mogelijke oplossing is om je telefooncentrale regelmatig sip option paketjes te laten sturen.
De tijd tussen 2 SIP option paketten moet kleiner zijn dan de port closure time-out, zodat de poort open blijft.
Geen idee hoelang poorten open blijven bij Orange modems of bij die firebox, maar als je ziet dat je nog inkomende oproepen verliest, moet je de SIP option timer verkleinen in je telefooncentrale.
Een vraagje (ben een redelijke leek in netwerken) dus even een domme vraaag:
Wat is de beste/juiste setup?
Dient de modem/router hetzelfde IP adress hebben als het home netwerk of moet dit juist verschillend zijn?
vb. 1) modem/router (DMZ) ip: 192.168.2.1 --> firewall/router 192.168.2.3 -----> rest netwerk 192.168.2.xxx
OF MOET DIT:
vb. 2) modem/router (DMZ) ip: 192.168.1.1 --> firewall/router 192.168.2.1 -----> rest netwerk 192.168.2.xxx
OF BETER:
vb. 3) modem/router (DMZ) ip: 192.168.1.1 --> firewall/router 192.168.2.1
-----> rest netwerk 192.168.2.xxx
-----> VOIP 172.168.2.xxxx
OF MAG/KAN/BETER?
vb 4) modem/router (GEEN DMZ) ip: 192.168.2.1 --> firewall/router 192.168.2.3 -----> netwerk 192.168.2.xxx
A.) in modem/router port forwarden naar firewall/router (en hier nog eens forwarden naar eind IP)
B.) in modem/router port forwarden naar eind IP en in firewall/router nog eens forwarden naar eind IP
Alvast bedankt voor de feedback,
Dave