Apprenti pisteur

 • 

5  messages

jeudi 22 novembre 2018 13:15

Hoe portforwarden?

Beste,

1) Wij hebben een domotica server draaien welk via poort 443 (https://..) te bereiken is.

Ik heb deze poort geforward, maar zonder succes.

Telkens ik in onze server een publiek adress wil ingeven, blijft deze weergeven dat er geen verbinding mogelijk is.

Niet via WAN IP adress?

Niet via DynDNS?

2) Onze telefooncentrale IP-PABX gebruikt poorten 5060, 40000, 30000

Sinds wij op orange overgeschakeld zijn hebben wij meestal een bezettoon als er ingebeld word (geen aansluiting).

Ook deze poorten zijn geforward, zonder resultaat

Welke poorten staan eigenlijk open?

 

Graag zo spoedig mogelijk antwoord.

 

Mvg,

Arch. Dave De Busschere

1 pièce jointe

Sage

 • 

11K  messages

il y a 7 ans

@wip is een moeilijk onderwerp maar ga toch proberen. Normaal gezien staan de poorten open die men kan en mag gebruiken binnen Orange. Moest er een systeem zijn dat bepaalde portforwarding nodig heeft moet u dat zelf instellen in een compatible modem. Dus een flybox bijvoorbeeld gaat niet werken. Misschien is het ook een idee om dat systeem eerst een vast ip adres in de modem te geven en dan de portforwarding te configureren. Normaal weet ik wel dat u een Mac adres in geeft om zo de forwardi g te doen maar blijkbaar lukt dat niet. 

Pisteur vétéran

 • 

53  messages

il y a 7 ans

Uw telefooncentrale gebruikt misschien enkel de door U aangegeven poorten, wanneer er uitgaande oproepen gemaakt worden.

Voor binnenkomende oproepen, is het Uw Telecom operator die bepaalt welke poorten er gebruikt worden.
Volgens https://tools.ietf.org/html/rfc3550  (standard voor RTP protocol = manier waarop dat spraak getransporteerd wordt) mogen voor RTP volgende poorten gebruikt worden: UDP ports 16384-32767.

U zal mogelijk de Port range moeten vergroten.

Ik weet niet of er in Orange modems/routers een SIP ALG funktie zit.
Dat is een soort dynamische port forwarding funktie, die de telefonie signaleringsprotocollen inspecteert,
en daarmee automatisch de RTP poorten poorten openzet die nodig zijn per oproep, daarmee wordt vermeden dat je de ganse port range konstant moet openzetten.
Mogelijk moet je omschakelen naar een professionele lijn/router waarbij deze funktie aanwezig is. 

Apprenti pisteur

 • 

5  messages

il y a 7 ans

Dank u voor de reply,

 

Wij hebben volgende modem: Siligence, TCG300.

Hierin is port forwarding in opgenomen.

 

Betreffende de IP-PABX centrale en ook alle IP tel. toestellen staan op UDP poort 30000.

Hierin is niets gewijzigd (daar deze setup bij telenet werkte) de SIP-trunk provider is VOIPTiger.

 

Ik ga eens proberen met het vast IP-adres in te geven.

 

Guerisseur confirmé

 • 

363  messages

il y a 7 ans

Als ik je screenshot bekijk forward je momenteel :
UDP 30000-30001 naar 192.168.2.20 UDP 1-4 (ipv 30000-30001)
UDP 40000-40078 naar 192.168.2.20 UDP 1-4 (ipv 40000-40078)
UDP 5060 naar 192.168.2.20 UDP 1-4 (ipv 5060)

TCP 443 naar 192.168.2.20 UDP 1-4 (ipv 443 en het IP van de domotica)

Guerisseur confirmé

 • 

363  messages

il y a 7 ans

@wip  is het gelukt om de domotica en telefooncentrale van buitenaf bereikbaar te maken ?

Expert Orange

 • 

71  messages

il y a 7 ans

Beste,

1) Wij hebben een domotica server draaien welk via poort 443 (https://..) te bereiken is.

Ik heb deze poort geforward, maar zonder succes.

Telkens ik in onze server een publiek adress wil ingeven, blijft deze weergeven dat er geen verbinding mogelijk is.

Niet via WAN IP adress?

Niet via DynDNS?

2) Onze telefooncentrale IP-PABX gebruikt poorten 5060, 40000, 30000

Sinds wij op orange overgeschakeld zijn hebben wij meestal een bezettoon als er ingebeld word (geen aansluiting).

Ook deze poorten zijn geforward, zonder resultaat

Welke poorten staan eigenlijk open?

 

Graag zo spoedig mogelijk antwoord.

 

Mvg,

Arch. Dave De Busschere

Hello @wip,

 

Ik ben net als @Jerre benieuwd of  er een oplossing gevonden is voor je probleem?

 

Ik hoor graag van je ;-)!

 

 

Tribe erop los!

Groetjes

Assia