annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

IP-Adres veranderen?

Topic gestart op: 05-06-20 13h39

Antwoorden: 2 antwoorden

Laserman367
Aspirant verkenner

IP-Adres veranderen?

Beste,

Af en toe livestream ik online, met als nadeel dat ik vaak een doelwit word indien mijn IP-adres gelekt word. Hierdoor ben ik al meerdere malen het doelwit geweest van DDOS aanvallen, waardoor mijn internet gebombardeerd wordt. Via mijn vorige internetprovider (Scarlet) was het zeer eenvoudig om het IP adres te veranderen. Indien de router 10s aflag, werd er een nieuw IP-adres toegekend. Toen ik dit testte met de TCG300 modem die ik kreeg van Orange, behield ik hetzelfde IP-adres, zelfs wanneer ik de modem voor 10 minuten uitschakelde. Is dit mogelijks omdat ik ook een digibox heb die rechtstreeks verbonden is (niet door de modem) of moet ik hiervoor de klantendienst contacteren?

Labels (1)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
patrick2
Wijze
Wijze

@Laserman367  je IP adres zal tegenwoordig niet meer snel veranderd worden. Je kan wel je modem voor uren stil leggen en dan kijken of je een nieuw IP adres hebt gekregen. Beste is dit dus in de nacht te doen. Je kan altijd vragen of ze je een ander IP adres willen toewijzen enkel denk ik dat ze het niet gaan doen. En hopelijk begrijpt de klantendienst ook daadwerkelijk wat je bedoeld want IP adressen en dergelijke naar technisch toe is niet altijd even makkelijk. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Laserman367 

Hou er ook rekening mee dat men niet meer geneigd is om snel nieuwe/andere IPv4 adressen uit te delen want deze zijn schaars geworden.

Het enige wat je kan doen is hetgeen @patrick2 u reeds aanraadde: zet uw modem een nachtje stroomloos. Zonder garantie ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen