annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

IP Camerabeveiligingssysteem verbinden met Siligence Router dmv Port Forwarding

Topic gestart op: 23-01-20 18h01

Antwoorden: 4 antwoorden

CliffSmeers
Rekruut scout

IP Camerabeveiligingssysteem verbinden met Siligence Router dmv Port Forwarding

Beste,

 

Ik heb een aantal dagen geleden via bol.com een camera beveiligingssysteem aangeschaft en geinstalleerd. Deze is verbonden met het internet dmv een LAN kabel. 

Ik kan echter de camera's niet bekijken vanop afstand, terwijl dit normaal wel mogelijk is. Ik heb al vanalles geprobeerd, ook gebeld naar de orange klantendienst, maar daar willen ze me zelfs niet helpen. 

Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen, maar hier zijn al wat gegevens:

Dit is de aansluiting van het systeem die ik terug vind op de admin van orange:
192.168.1.18 / c8:22:02:38:03:26

Dit is volgens mij het IP adres van het camerasysteem:
192.168.1.18

Dit is de subnet mask van het beveiligingssysteem:
255.255.255.0

Dit is de Gateway van het beveiligingssysteem:
192.168.1.1

Dan heb ik nog:

Primary DNS beveiligingssysteem:
8.8.8.8

Secondary DNS:
8.8.4.4

TCP Port:
34567

Mobile Port:
5800

HTTP Port:
80

 

Kan iemand me helpen AUB??

Labels (1)
4 ANTWOORDEN 4
Cdt24801
Wijze
Wijze

@CliffSmeers 

Als ik u om te beginnen een goede raad mag geven: indien mogelijk, editeer uw post en verwijder uw extern IP adres. Dit is een open forum, heel de wereld kan meelezen. En niet iedereen heeft goede bedoelingen. Je hebt de deur al op een kier gezet voor minder vriendelijke bezoekers van uw systeem ...

EDIT: ik zal @NelsonM even mentionen om hem te vragen dit te doen, want ik vrees dat je vier uur na het plaatsen uw post niet meer kunt editeren.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@CliffSmeers 

Wat uw vraag zelf betreft: als je eens naar deze link surft heb je al een hele goede uitleg over wat je te doen staat en waarom dat zo is.

Het basisprincipe is het volgende:

Je hebt een intern netwerk dat beheerd wordt door uw router. Allemaal adressen in de range 192.168.1.x En dat wordt beheerd door uw router, die als intern adres 192.168.1.1 heeft.

Enkel uw router heeft ook een extern adres. Met dat adres kun je van buitenaf binnengeraken op uw intern netwerk (dat is de reden van mijn eerste post).

Om uw camera via het internet te kunnen benaderen heb je dus het extern adres van uw router plus de poortnummer nodig waarmee je uw camera kan bereiken. En je moet nog iets doen: uw router weet immers niet wat hij moet met iets dat binnenkomt via het internet en gericht is aan die poort van uw camera. Daarom moet je hetgeen "portforwarding" heet instellen. Dat is niets anders dan aan uw router vertellen naar waar hij alle verkeer moet doorsturen dat via het internet binnenkomt voor die poort.

Dat is het basis principe.

Wanneer je het artikel uit de link hierboven doorgenomen hebt en je hebt nog vragen, laat maar komen.

Veel succes. 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@CliffSmeers 

Nog even een klein beetje muggenziften: je schreef dat uw camera via UTP verbonden is met het internet. Dat is niet correct. Uw camera is verbonden met uw eigen intern netwerk. Dat wordt aangegeven door het feit dat hij een 192.168.1.x adres heeft. Stricto senso is enkel uw router verbonden met het internet. Daarom ook dat je niet op uw IP camera geraakte van buitenaf.

Zoals ik zei, het is een beetje muggenziften. Maar om de materie waar je nu mee bezig bent goed te begrijpen en te weten wat je eigenlijk doet is het noodzakelijk om alles bij de juiste naam te noemen en in de juiste context te plaatsen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

@CliffSmeers 

Port-forwarding op siligence doe je als volgt:
Ga naar http://192.168.1.1/PortMapping.asp 

Klik op + en vul alles als volgt in :

XtremeGamer_007_0-1579871139337.png

Doe dit zo voor alle andere poorten.

Ik heb enkel 1 raad, als er een mogelijkheid bestaat om poort 80 te wijzigen naar iets anders zou ik dit ten zeerste aanbevelen, indien dit enkel een webgui is en dus niet wordt gebruikt door een app kan je bij Public Port iets anders kiezen (liefst een port in gebied van +50000) dan vertaalt je modem dit naar poort 80 intern.

P.S.: Je hebt remote access aangevinkt (http://192.168.1.1/RemoteAccess.asp) waardoor je modem extern bereikbaar is.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen