Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 19-04-18 11h34
Antwoorden: 13 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de instellingen van de modem kan opslaan. Ik heb op mijn thuisnetwerk een aantal services lopen die van buitenaf bereikbaar moeten zijn. Daarvoor heb ik op de modem UPnP geactiveerd. Ik moet deze optie echter om de 2 à 3 dagen opnieuw aanvinken (zie bijlage). Ik weet niet hoe en waarom het telkens uitgeschakeld wordt maar dat is knap vervelend.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hoi,
Als ik mij niet vergis dan verliest de Compal modem sommige van de instellingen na een herstart van de modem (heb hem ook een tijdje gehad en ik merkte toen ook dat bijvoorbeeld mijn Wi-Fi parameters terug naar dualband gingen, terwijl ik alleen 5Ghz aanzette). Ik raad je aan eens te kijken wat de "uptime" is van de modem wanneer deze instellingen weg zijn.
Sowieso raad ik zelf UPNP af, gezien dit ook door andere dingen kan gebruikt worden dan jouw eigen services (malware, virussen, ... kunnen eens ze op jouw PC terecht zijn gekomen deze "deuren" zelf openen dan en toegang verlenen tot de informatie op jouw computer). Je kan best zelf port forwardings regelen naar de IP's van het toestel dat je wenst te bereiken vanop het internet en de andere poorten mooi dicht laten staan en ALTIJD een firewall gebruiken.
Indien de modem regelmatig blijkt te herstarten, dan kan je best met de helpdesk contact opnemen om eens uit te zoeken waarom dit gebeurt.
Hopelijk heb ik je toch een beetje richting kunnen geven voor het oplossen van je probleem.
Hey Shamrock,
Fijn te horen dat ik je heb kunnen inspireren
Ik gebruik zelf ook Plex en ben er heel tevreden over 🙂
Nu, laat ons terugkeren naar het probleem voorhanden, want ook ik loop hier tegen aan.
UPnP schakelt telkens uit. Ik durf zelfs zeggen dat het gewoon niet werkt. Geen enkel apparaat in ons thuisnetwerk slaagt er in te configureren via UPnP. Ongeacht of het vinkje aan staat of niet.
De Orange medewerker die ik zonet aan de telefoon had, voor dit en andere problemen, vertelde me ook dat het een gekend probleem is. Maar dat het deze week niet ging opgelost zijn.
Als het al 1,5 jaar "deze week" niet opgelost wordt, wanneer dan wel?
Nu, laat ons terugkeren naar het probleem voorhanden, want ook ik loop hier tegen aan.
UPnP schakelt telkens uit. Ik durf zelfs zeggen dat het gewoon niet werkt. Geen enkel apparaat in ons thuisnetwerk slaagt er in te configureren via UPnP. Ongeacht of het vinkje aan staat of niet.
De Orange medewerker die ik zonet aan de telefoon had, voor dit en andere problemen, vertelde me ook dat het een gekend probleem is. Maar dat het deze week niet ging opgelost zijn.
Als het al 1,5 jaar "deze week" niet opgelost wordt, wanneer dan wel?
@TomN: kan jij @freeloader verder helpen met zijn rooksignaal?
Tribe erop los!
Groetjes
Assia
Hey TomN,
Van modem/router naar PC:
Modem/router -> Linksys LGS124P (unmanaged switch) -> Linksys SE2800 (unmanaged switch) -> PC
Van modem/router naar NAS:
Modem/router -> Linksys LGS124P (unmanaged switch) -> NAS
Aan de switches kan het niet liggen, deze doen niks buiten als sterpunt werken in het netwerk. Ze sturen alle netwerkverkeer 1 op 1 door.
Nu, waarom zou het vinkje bij UPnP in de modem/router zelf telkens uitgezet worden?