annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Instellingen van modem opslaan

Topic gestart op: 19-04-18 11h34

Antwoorden: 13 antwoorden

Shamrock
Gewaardeerd verkenner

Instellingen van modem opslaan

OPGELOST

Kan iemand mij vertellen hoe ik de instellingen van de modem kan opslaan. Ik heb op mijn thuisnetwerk een aantal services lopen die van buitenaf bereikbaar moeten zijn. Daarvoor heb ik op de modem UPnP geactiveerd. Ik moet deze optie echter om de 2 à 3 dagen opnieuw aanvinken (zie bijlage). Ik weet niet hoe en waarom het telkens uitgeschakeld wordt maar dat is knap vervelend.

UPnP.JPG

 

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
TomN
Orange-werknemer

Hoi,

 

Als ik mij niet vergis dan verliest de Compal modem sommige van de instellingen na een herstart van de modem (heb hem ook een tijdje gehad en ik merkte toen ook dat bijvoorbeeld mijn Wi-Fi parameters terug naar dualband gingen, terwijl ik alleen 5Ghz aanzette).  Ik raad je aan eens te kijken wat de "uptime" is van de modem wanneer deze instellingen weg zijn.

 

Sowieso raad ik zelf UPNP af, gezien dit ook door andere dingen kan gebruikt worden dan jouw eigen services (malware, virussen, ... kunnen eens ze op jouw PC terecht zijn gekomen deze "deuren" zelf openen dan en toegang verlenen tot de informatie op jouw computer).  Je kan best zelf port forwardings regelen naar de IP's van het toestel dat je wenst te bereiken vanop het internet en de andere poorten mooi dicht laten staan en ALTIJD een firewall gebruiken.

 

Indien de modem regelmatig blijkt te herstarten, dan kan je best met de helpdesk contact opnemen om eens uit te zoeken waarom dit gebeurt.

 

Hopelijk heb ik je toch een beetje richting kunnen geven voor het oplossen van je probleem.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

13 ANTWOORDEN 13
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Kan iemand mij vertellen hoe ik de instellingen van de modem kan opslaan. Ik heb op mijn thuisnetwerk een aantal services lopen die van buitenaf bereikbaar moeten zijn. Daarvoor heb ik op de modem UPnP geactiveerd. Ik moet deze optie echter om de 2 à 3 dagen opnieuw aanvinken (zie bijlage). Ik weet niet hoe en waarom het telkens uitgeschakeld wordt maar dat is knap vervelend.

 

 

UPnP.JPG

Ugh @Shamrock,

 

Via deze link kan je je modem instellen. Je vindt er alle tips & tricks!

 

Ik doe alvast een zonnedans 🌞 om je hierbij succes te wensen!

 

Totem groet je!

0 pluimen
Shamrock
Gewaardeerd verkenner

Dank u Totem maar zoals je uit mijn bijlage had kunnen zien weet ik hoe en waar ik het moet instellen. Wat ik niet weet is hoe je het definitief kan opslaan zodat ik het niet elke 2 à 3 dagen opnieuw moet aanvinken.

(z)Ugh(t)

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Hoi,

 

Als ik mij niet vergis dan verliest de Compal modem sommige van de instellingen na een herstart van de modem (heb hem ook een tijdje gehad en ik merkte toen ook dat bijvoorbeeld mijn Wi-Fi parameters terug naar dualband gingen, terwijl ik alleen 5Ghz aanzette).  Ik raad je aan eens te kijken wat de "uptime" is van de modem wanneer deze instellingen weg zijn.

 

Sowieso raad ik zelf UPNP af, gezien dit ook door andere dingen kan gebruikt worden dan jouw eigen services (malware, virussen, ... kunnen eens ze op jouw PC terecht zijn gekomen deze "deuren" zelf openen dan en toegang verlenen tot de informatie op jouw computer).  Je kan best zelf port forwardings regelen naar de IP's van het toestel dat je wenst te bereiken vanop het internet en de andere poorten mooi dicht laten staan en ALTIJD een firewall gebruiken.

 

Indien de modem regelmatig blijkt te herstarten, dan kan je best met de helpdesk contact opnemen om eens uit te zoeken waarom dit gebeurt.

 

Hopelijk heb ik je toch een beetje richting kunnen geven voor het oplossen van je probleem.

Shamrock
Gewaardeerd verkenner

Elke poort die je opent is een potentiëel gevaar voor je netwerk en dus naar mijn gevoel niet alleen uPnP maar ik begrijp wat je bedoelt en je hebt me sowieso een prima work-around gegeven waar ik zelf niet aan gedacht had. Ik had al een paar port forwarding instellingen toegevoegd maar het was niet bij me opgekomen om voor mijn Plex-server van hun standaard uPnP instelling af te stappen en zelf een port te kiezen. Bedankt voor de prima tip. Het loopt als een trein nu!

Leden met de meeste pluimen