annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet boost tot 400 mbps in download

Topic gestart op: 05-06-20 15h16

Antwoorden: 191 antwoorden

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Internet boost tot 400 mbps in download

Ugh iedereen!

Je hebt erom gevraagd, Orange heeft het gedaan! Vanaf 15/06 kunt u profiteren van de internetboost met een snelheid van 400 mbps in download en 40 mbps in upload!

Je profiteert dus van een hogere snelheid voor €15/maand.

Kleine herinnering: zelfstandigen die de boost nemen, zullen ook kunnen genieten van het multiproduct voordeel dat is gekoppeld aan onze nieuwe tariefplannen

Totem waakt over zijn stam!

Totem

Labels (1)
191 ANTWOORDEN 191
Anonymous
Niet van toepassing

@patrick2 

Heb dan toch reactie gehad, Nelson van Orange kreeg het niet geactiveerd. Hij heeft een mail gestuurd naar de juiste dienst. Hij was de enige met een duidelijk antwoord.

Dus ben benieuwd

kheyvaert
Gewaardeerd verkenner

@patrick2

Devolo Magic 2 ontvangen, installatie gedaan
om een voorbeeldje te geven:

snelheid aan de modem via Ethernet voor verdubbeling boost: 163/19, na de verdubbeling boost: 307/38

afstand bureau technische ruimte: 15 meter 3 betonnen muren tussen
snelheid in bureau met de oude TPlink powerline toen die nog werkte: 120/14 (was dus ook voor verdubbeling boost)
snelheid toen TPlinks stuk gingen en ik me moest depanneren met ouder model: 17/24 (yep je leest het goed: grotere up dan down
Voor de Wifi had ik reeds een Ubiquiti Amplifi staan (Mesh systeem) snelheid: 123/17 voor verdubbeling, erna 156/84

Nu met de Devolo Magic2:
Ethernet: 286/38.4
Wifi 260/37.2

De installatie was niet volledig vlekkeloos maar lag aan mijn ipv aan Devolo: ik had via amazon.de besteld.. waardoor ik Devolo's toekreeg met Schuko-stekkers (Type F stekkers, dus ronde waar de aarding in de rand zit en niet zoals in Belgie (Type E) met een staafje)
Heb ik opgelost door er tijdelijk reisadapters tussen te steken, dit zou wel, volgens Devolo support de snelheid negatief beinvloeden, maar als je de resultaten ziet zal het toch niet veel zijn.
Heb nu 3 stopcontacten Type F besteld om dus er 3 te vervangen hier, die komen donderdag toe.
De installatie zelf: vlekkeloos: je steekt eerst de 2 wifistekkers in en dan pas de LAN module (aan de router).
In de handleiding staat dan dat je moet op de powerknop van de lan-module duwen en op een ander knopje op de andere 2, maar dat hoefde bij mij zelfs niet, ze deden het vanzelf.
Vervolgens heb ik Devolo cockpit geinstalleerd (tip: doe dit op de pc, niet op de smartphone, die app is duidelijker) waar je elke stekker een naam kan geven, eventueel een paswoord en de wifi kan instellen.
Aangeraden is ook een firmwareupdate van de stekkers te doen, allemaal handig via die app.
Je kan er dus je wifi instellen, aan te raden is je reeds bestaande wifi in te geven + paswoord, dan versterkt die dat. Er kan ook een gastnetwerk ingesteld worden, handig is dat je dan een QR code krijgt die gasten moeten scannen om op dat netwerk te geraken, dus geen last meer van paswoorden te noteren enz.


Al bij al tevreden, alleen ja... die dingen blijven zo groot....

patrick2
Wijze
Wijze

@kheyvaert  bedankt voor het te willen delen met ons 🙂

Het is dus dan wel degelijk een aanrader voor diegene die toch powerlines zoeken. Maar dat de installatie niet vlekkeloos gelopen is ja dat iedereen gebeuren het is niet altijd even simpel hoor. Zelf heb ik ook wel eens zo iets van waar zijn we hier mee bezig. 

Maar al bij al toch goede aanrader dus. Bedankt! 

Vergeet ook niet de oplossing te markeren die jou het beste geholpen heeft zo kunnen we andere Tribers ook weer verder helpen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


jaip
Ervaren verkenner

Ik ben nog niet gaan klagen bij de klantendienst (gigantisch slechte ervaring al gehad met het aansluiten/overstappen op orange)..
Maar hier ook nog niets van de extra boost te zien! (en boost heb ik al een jaar btw, niet nieuw aangevraagd 😉 ).

 

Mag toch wel gaan komen, binnenkort is het betalen voor een dienst die ik niet heb: moet ik weer gaan klagen en er tijd insteken 😕

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@jaip  maar wat je nu bedoeld is dat je al een jaar voor een boost betaald ( 200 MBPS aan € 15 per maand ) en je hebt die al een heel jaar niet gehad ? Nu zou je dus naar 400 MBPS gaan en die komt niet door ? Dan zou het toch echt wel eens tijd worden dat je er voor gaat bellen. Als je al een jaar betaald voor die optie en je krijgt dat niet waarom betaal je er dan voor en waarom vraag je niet of het wel of niet door komt. Nu heb je misschien een slechte ervaring met de klantendienst maar je kan ook via Messenger of Twitter sturen. 

Ik zou toch geen jaar lang een dienst betalen die ik niet krijg. Als ik morgen iets neem en daar moet ik elke maand voor betalen maar na 1 maand werkt het niet dan mogen ze dat in orde maken en anders betaal ik niet voor die optie. Maar ja klagen heeft nu geen zin meer je kan beter er nu voor zorgen dat het in orde komt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen