Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 01-07-19 21h21
Antwoorden: 2 antwoorden
Beste,
Over de afgelopen 14 dagen werd mijn netwerk doelgericht aangevallen op basis van mijn IP-adres via een DDOS aanval (het overbelasten van mijn netwerk). Aangezien ik competitieve games speel met een hoge geldwaarde in het echte leven is het voor de aanvaller zeer winstgevend deze aanvallen uit te voeren aangezien dit voor hen tot een gegarandeerde winst kan leiden. Het IP-adres is wellicht in zijn handen gekomen via een TeamSpeak server of ander forum.
De enige manier om dit probleem op te lossen is om een nieuw IP toegewezen te krijgen. Dit blijkt echter moeilijker te zijn dan ik dacht, dit in tegenstelling tot o.a. de VS, waar dynamische IP's de regelmaat zijn. Ik heb hiervoor vandaag ook contact opgenomen met de helpdesk van Orange. Zoals ik al gedacht heb zijn termen zoals 'packet loss' en 'ddos' daar spijtig genoeg niet gekend. Ze lieten wel weten dat om de x tijd de IP adressen zouden veranderen, maar dat ze geen idee hebben wanneer of wat dit net triggert.
Een volledige reset van de modem deed het alvast niet.
Enige hulp is sterk gewaardeerd!
Groeten
Jonas
PS:
ik weet dat een proxy/vpn dit kan voorkomen
ipconfig /release en /renew in cmd prompt veranderd niets
geen last van technische storing, bevestigd door Orange medewerker
Beste,
Over de afgelopen 14 dagen werd mijn netwerk doelgericht aangevallen op basis van mijn IP-adres via een DDOS aanval (het overbelasten van mijn netwerk). Aangezien ik competitieve games speel met een hoge geldwaarde in het echte leven is het voor de aanvaller zeer winstgevend deze aanvallen uit te voeren aangezien dit voor hen tot een gegarandeerde winst kan leiden. Het IP-adres is wellicht in zijn handen gekomen via een TeamSpeak server of ander forum.
De enige manier om dit probleem op te lossen is om een nieuw IP toegewezen te krijgen. Dit blijkt echter moeilijker te zijn dan ik dacht, dit in tegenstelling tot o.a. de VS, waar dynamische IP's de regelmaat zijn. Ik heb hiervoor vandaag ook contact opgenomen met de helpdesk van Orange. Zoals ik al gedacht heb zijn termen zoals 'packet loss' en 'ddos' daar spijtig genoeg niet gekend. Ze lieten wel weten dat om de x tijd de IP adressen zouden veranderen, maar dat ze geen idee hebben wanneer of wat dit net triggert.
Een volledige reset van de modem deed het alvast niet.
Enige hulp is sterk gewaardeerd!
Groeten
Jonas
PS:
ik weet dat een proxy/vpn dit kan voorkomen
ipconfig /release en /renew in cmd prompt veranderd niets
geen last van technische storing, bevestigd door Orange medewerker
Ugh @JonasWillems,
Het is niet mogelijk om je publieke IP adres te veranderen (zelf of via de helpdesk). Jou IP adres zal veranderen maar de timing van de verandering is moeilijk om te geven. Wat de geesten wel bevestigen is dat je IP adres verandert als er werken op het netwerk gebeuren.
Beste community... De nieuwe structuur komt eraan,
Totem
Uw modem langer dan 24 uur uitgeschakeld/afgekoppeld laten kan helpen om een refresh van uw IP adres af te dwingen.