Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 30-05-18 01h21
Antwoorden: 32 antwoorden
Ik ben een nieuwe klant bij orange en ik heb opgemerkt dat het internet vaak wegvalt. Op mijn gsm staat er dat ik verbonden ben maar er staat ook dat het mischien niet beschikbaar is. Dit gebeurd ook op de toestellen van mijn ouders. Zie bijlage voor screenshot.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@mijn excuses, maar heb verkeerd geantwoord.
Had je vraag niet goed gelezen.
Het probleem is intussen (al een tweetal maanden zelfs!) wel opgelost hoor. Had even contact gehad met de klantendienst, en een goede week later was het probleem verholpen.
Dus ik ben een tevreden Orange klant 😉
Oei ik zie het, de iOS versie is veel beperkter dan de Android versie.
Heb je een Android device om de test te doen ?
@Jerre schreef:Oei ik zie het, de iOS versie is veel beperkter dan de Android versie.
Heb je een Android device om de test te doen ?
Eigelijk niet... kan je hier misschien iets mee?
Ik krijg ook veel foutmeldingen in het evenementenlogboek van de modem maar dit is misschien normaal?
Tue Dec 11 2018 09:50:52No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Dec 13 2018 00:01:09Cable Modem Reboot from SNMP Time Not EstablishedHonoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 Thu Dec 13 2018 02:02:04DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Thu Dec 13 2018 02:02:05Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Dec 13 2018 02:02:08REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Dec 13 2018 02:02:09Authorized;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Dec 13 2018 02:02:09CM State is Operational;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Hermans (2,4 GHz kanaal 11) en Hermans 5G (5 GHz kanaal 100) hebben een goed signaal (RSSI <70).
De andere netwerken in de lijst gebruiken andere kanalen dus die storen zeker niet.
Kan je op de router onder Status -> Downstream (http://192.168.0.1/Downstream.asp) kijken of er uncorrectable errors zijn.
@Jerre schreef:Hermans (2,4 GHz kanaal 11) en Hermans 5G (5 GHz kanaal 100) hebben een goed signaal (RSSI <70).
De andere netwerken in de lijst gebruiken andere kanalen dus die storen zeker niet.
Kan je op de router onder Status -> Downstream (http://192.168.0.1/Downstream.asp) kijken of er uncorrectable errors zijn.
Bij 'uncorrectable' staat er overal een 0 bij
Kan je op de router bij de 2.4GHz instellingen de channel bandwidth op 20/40MHz instellen en de speedtest nog eens herhalen.
Voor 2.4 en 5 mag je dezelfde netwerk naam gebruiken.