Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 30-05-18 01h21
Antwoorden: 32 antwoorden
Ik ben een nieuwe klant bij orange en ik heb opgemerkt dat het internet vaak wegvalt. Op mijn gsm staat er dat ik verbonden ben maar er staat ook dat het mischien niet beschikbaar is. Dit gebeurd ook op de toestellen van mijn ouders. Zie bijlage voor screenshot.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@mijn excuses, maar heb verkeerd geantwoord.
Had je vraag niet goed gelezen.
Het probleem is intussen (al een tweetal maanden zelfs!) wel opgelost hoor. Had even contact gehad met de klantendienst, en een goede week later was het probleem verholpen.
Dus ik ben een tevreden Orange klant 😉
Kort voor het einde van 2018 ben ik overgestapt naar Orange, onmiddellijk waren er problemen met het internet. Op willekeurige tijdstippen valt het internet volledig weg, zonder enige aanleiding... Er wordt niets gestreamed of gedownload.
Gisteren is er een technieker van Orange langsgekomen, wist me te vertellen dat er problemen zijn met de toenmalige router, en zei dat het een probleemmodel is (?). De technieker heeft de router vervangen en alles opnieuw geconfigureerd... Een uur later viel het internet terug weg, ondertussen is op een paar uur interneten het internet al minstens 5 keer weggevallen. Vorige provider was Telenet, hierbij heb ik nog nooit geen enkel probleem mogen ervaren, aan mijn toestellen kan het dus ook bijna niet liggen.
Wie kan er mij vertellen aan wat dit kan liggen en wat de eventuele oplossing is? Terug een technieker laten langskomen? Terug een nieuwe router? Instellingen veranderen?
Als bijlage heb ik een screenshot van de downstreamkanalen togevoegd, indien dit voor iemand bruikbaar zou zijn.
Ugh FredericVDV,
De signalen op je afbeelding zijn erg goed. Het kan zijn dat de verbindingverbrekingen via wifi een gevolg zijn van een dekkingprobleem (afstand te lang van modem).
Kan je onze Orange-stamleden van de technische dienst een seintje geven? Dan kunnen zij onderzoeken wat er aan de hand is.
Verblijd het hart
🏹 Totems Groet 🏹
@Khermie als u op de modem inlogt kan u zien bij mijn modem en dan evenementenlogboek of er veel onderbrekingen zitten op die modem. Dan staat daar een tabel met de datums wanneer deze uitgevallen is of herstart en zo is geweest.
Hoe ver sta je dan van de modem? Want wifi heeft een beperkt bereik, afhankelijk van de infrastructuur van je huis zijn er veel factoren die voor verbrekingen of signaalverlies kunnen zorgen. In welke kamer of ruimte staat je modem? Living, kelder, gang 1e verdieping, gang 2e verdieping, zolder,...?
GSM's en tablets hebben ook een beperktere ontvangst, probeer eens of je met een laptop hetzelfde probleem hebt, doe een speedtest met WiFi en kabel indien mogelijk. Wifi test vlak aan de modem, en doe hetzelfde in de andere kamers. Afhankelijk van veel factoren kan er in sommige kamers meer verlies optreden.
Anders kun je eens bellen naar orange om te zien of er verbrekingen in je netwerk gevonden kunnen worden. En mogelijk moeten ze je WiFi kanaal aanpassen indien hier storing op zit. 1, 6 en 11 zijn de beste voor 2.4ghz wifi.