annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet valt vaak weg

Topic gestart op: 30-05-18 01h21

Antwoorden: 32 antwoorden

BF1905
Aspirant verkenner

Internet valt vaak weg

OPGELOST

Ik ben een nieuwe klant bij orange en ik heb opgemerkt dat het internet vaak wegvalt. Op mijn gsm staat er dat ik verbonden ben maar er staat ook dat het mischien niet beschikbaar is. Dit gebeurd ook op de toestellen van mijn ouders. Zie bijlage voor screenshot.

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
tuxy
Gewaardeerd verkenner

@mijn excuses, maar heb verkeerd geantwoord.

Had je vraag niet goed gelezen.

Het probleem is intussen (al een tweetal maanden zelfs!) wel opgelost hoor. Had even contact gehad met de klantendienst, en een goede week later was het probleem verholpen.

Dus ik ben een tevreden Orange klant 😉

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

32 ANTWOORDEN 32
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Kort voor het einde van 2018 ben ik overgestapt naar Orange, onmiddellijk waren er problemen met het internet. Op willekeurige tijdstippen valt het internet volledig weg, zonder enige aanleiding... Er wordt niets gestreamed of gedownload.

Gisteren is er een technieker van Orange langsgekomen, wist me te vertellen dat er problemen zijn met de toenmalige router, en zei dat het een probleemmodel is (?). De technieker heeft de router vervangen en alles opnieuw geconfigureerd... Een uur later viel het internet terug weg, ondertussen is op een paar uur interneten het internet al minstens 5 keer weggevallen. Vorige provider was Telenet, hierbij heb ik nog nooit geen enkel probleem mogen ervaren, aan mijn toestellen kan het dus ook bijna niet liggen.

Wie kan er mij vertellen aan wat dit kan liggen en wat de eventuele oplossing is? Terug een technieker laten langskomen? Terug een nieuwe router? Instellingen veranderen?

Als bijlage heb ik een screenshot van de downstreamkanalen togevoegd, indien dit voor iemand bruikbaar zou zijn.

Ugh FredericVDV,

 

De signalen op je afbeelding zijn erg goed. Het kan zijn dat de  verbindingverbrekingen via wifi een gevolg zijn van een dekkingprobleem (afstand te lang van modem).

 

Kan je onze Orange-stamleden van de technische dienst een seintje geven? Dan kunnen zij onderzoeken wat er aan de hand is.

 

Verblijd het hart

🏹 Totems Groet 🏹

 

patrick2
Wijze
Wijze

@Khermie als u op de modem inlogt kan u zien bij mijn modem en dan evenementenlogboek of er veel onderbrekingen zitten op die modem. Dan staat daar een tabel met de datums wanneer deze uitgevallen is of herstart en zo is geweest. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jente
Ervaren verkenner

Hoe ver sta je dan van de modem? Want wifi heeft een beperkt bereik, afhankelijk van de infrastructuur van je huis zijn er veel factoren die voor verbrekingen of signaalverlies kunnen zorgen. In welke kamer of ruimte staat je modem? Living, kelder, gang 1e verdieping, gang 2e verdieping, zolder,...?

GSM's en tablets hebben ook een beperktere ontvangst, probeer eens of je met een laptop hetzelfde probleem hebt, doe een speedtest met WiFi en kabel indien mogelijk. Wifi test vlak aan de modem, en doe hetzelfde in de andere kamers. Afhankelijk van  veel factoren kan er in sommige kamers meer verlies optreden. 

Anders kun je eens bellen naar orange om te zien of er verbrekingen in je netwerk gevonden kunnen worden. En mogelijk moeten ze je WiFi kanaal aanpassen indien hier storing op zit. 1, 6 en 11 zijn de beste voor 2.4ghz wifi. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen