annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet valt vaak weg

Topic gestart op: 30-05-18 01h21

Antwoorden: 32 antwoorden

BF1905
Aspirant verkenner

Internet valt vaak weg

OPGELOST

Ik ben een nieuwe klant bij orange en ik heb opgemerkt dat het internet vaak wegvalt. Op mijn gsm staat er dat ik verbonden ben maar er staat ook dat het mischien niet beschikbaar is. Dit gebeurd ook op de toestellen van mijn ouders. Zie bijlage voor screenshot.

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
tuxy
Gewaardeerd verkenner

@mijn excuses, maar heb verkeerd geantwoord.

Had je vraag niet goed gelezen.

Het probleem is intussen (al een tweetal maanden zelfs!) wel opgelost hoor. Had even contact gehad met de klantendienst, en een goede week later was het probleem verholpen.

Dus ik ben een tevreden Orange klant 😉

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

32 ANTWOORDEN 32
Jerre
Gewaardeerde genezer

Oei ik zie het, de iOS versie is veel beperkter dan de Android versie.

Heb je een Android device om de test te doen ?

0 pluimen
Khermie
Ervaren verkenner


@Jerre  schreef:

Oei ik zie het, de iOS versie is veel beperkter dan de Android versie.

Heb je een Android device om de test te doen ?


Eigelijk niet... kan je hier misschien iets mee?

Schermafbeelding 2018-12-15 om 16.46.56.png

Ik krijg ook veel foutmeldingen in het evenementenlogboek van de modem maar dit is misschien normaal?

Tue Dec 11 2018 09:50:52No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Thu Dec 13 2018 00:01:09Cable Modem Reboot from SNMP
Time Not EstablishedHonoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
Thu Dec 13 2018 02:02:04DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Thu Dec 13 2018 02:02:05Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Thu Dec 13 2018 02:02:08REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Thu Dec 13 2018 02:02:09Authorized;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Thu Dec 13 2018 02:02:09CM State is Operational;CM-MAC=08:6a:0a:f2:d4:27;CMTS-MAC=00:17:10:87:9d:18;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Hermans (2,4 GHz kanaal 11) en Hermans 5G (5 GHz kanaal 100) hebben een goed signaal  (RSSI <70).
De andere netwerken in de lijst gebruiken andere kanalen dus die storen zeker niet.

Kan je op de router onder Status -> Downstream (http://192.168.0.1/Downstream.asp) kijken of er uncorrectable errors zijn.

0 pluimen
Khermie
Ervaren verkenner


@Jerre  schreef:

Hermans (2,4 GHz kanaal 11) en Hermans 5G (5 GHz kanaal 100) hebben een goed signaal  (RSSI <70).
De andere netwerken in de lijst gebruiken andere kanalen dus die storen zeker niet.

Kan je op de router onder Status -> Downstream (http://192.168.0.1/Downstream.asp) kijken of er uncorrectable errors zijn.


Bij 'uncorrectable' staat er overal een 0 bij

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Kan je op de router bij de 2.4GHz instellingen de channel bandwidth op 20/40MHz instellen en de speedtest nog eens herhalen.

Voor 2.4 en 5 mag je dezelfde netwerk naam gebruiken.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen