annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet via kabel met google nest wifi pro

Topic gestart op: 17-01-23 16h29

Antwoorden: 6 antwoorden

pverly
Aspirant verkenner

Internet via kabel met google nest wifi pro

Beste,

Als ik internet via kabel via jullie bestel en ik heb 3 google nest wifi pro mesh units. Kunnen jullie dit configureren met jullie modem of kan deze niet in bridge mode/modem only staan? Liever geen orange mesh units want ik beheer al alles via google home.

Mvg,

PJ

 

 

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Gregory
Wijze
Wijze

Als access point is ook een mogelijkheid @Pletse 

Als je bekabeld bent hoef je geen unit naast de modem te zetten

Dan kun je van sommige de mogelijkheden van de eigen router geen gebruik maken

Ik heb een mesh (2) als Access Point.  Daar kan ik het guest network niet apart zetten - ie er is er een maar eens ingelogd kan je aan de modem - als je het password kent

Heb wat units bijgekocht - een dezer dagen schakel ik de bridge in

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@pverly Er lezen hier alleen klanten - zoals ik 

je kunt de modem in bridge zetten - en daar stopt de verantwoordelijkheid van Orange - ze gaan je google nests niet voor je configureren

Internetprobleem: Orange helpt je | Orange België

Zie onder Internet en LAN configureren - Bridgemodus

  • De bridgemodus stelt je in staat om de router in je kabelmodem uit te schakelen. Zo kan je een router naar keuze (Linksys, Netgear enz.) gebruiken zonder dat de beide routers elkaar hinderen en zonder dat je problemen hebt met port forwarding.

Knelpunt 1: Deze functie vergt een minimum aan expertise. Anders gezegd: activeer deze modus niet als je een complete leek bent op het vlak van IT.

Knelpunt 2: Orange biedt geen ondersteuning zolang de bridgemodus op je modem geactiveerd is. Anders gezegd: als je ondersteuning nodig hebt, zal je eerst gevraagd worden om de bridgemodus uit te schakelen

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen